26. juli - 2. august i Portugal: Bar- og baristakurs

I samarbeid med Leirskole for voksne arrangeres det i sommer bar- og baristakurs i Portugal med Jesper Lind. En fin anledning til å treffe likesinnede samt nyte vellaget kaffe fra en av Norges for tiden mest innovative barpersonligheter.
26 Mai 2003 - 18:32

Sommerleirskole for voksne i Portugal 26. juli til 2. august
Velkommen til Albergaria Pedra d'Ouro! Vi har funnet et sjarmerende lite strandhotell som ligger rett på Atlanterhavskysten, kun halvannen time fra Lisboa! Her ligger alt til rette for god leirskolestemning, inspirasjon og store tanker. Portugal, med nydelige sandstrender, vennlige mennesker, portvin, deilig temperatur. Disse ukene arrangerer vi bar- og baristakurs for urbane livsnytere! Nettene er varme, Atlanterhavet bruser i det fjerne.

BAR OG BARISTA
Hva er egentlig forskjellen på cafe au lait og cafe latte? Hvordan skal en Long Island egentlig smake? Og hvilke drinker passer egentlig til hvilke anledninger? Dette er kurset for deg som ønsker å lære hvordan en god drink lages, hvordan en cafe egentlig skal nytes - kort sagt -kurset for den urbane livsnyter!

Kurset ledes av bareier Jesper Lind som står bak Cafe Con Bar, Fru Hagen, Rust og Bistro Brocante

Jesper er kvalitetsbevisst og opptatt av stilrenhet. Han vil ta deg med på en reise gjennom basic brennevinskunnskap, drinktilbredelse med fokus på råvarene, ekskursjon til Porto for Portvinssmaking, samt gi en basis innføring i barista!

Jesper figurer som dommer i flere barkonkurranser og sitter i flere ekspertpanel for smaksbedømming.

Gled deg til et spennende kurs, hvor evnen til livsnytelse settes høyt!

Kurset er nå avholdt

FAKTA OM ARRANGEMENTET
Stedet er et nydelig strandhotell, hvor du kan spasere rett fra hotellet og ut i Atlanterhavet! Stedet holder høy standard, men du må regne med å dele rom og bad med noen. Du blir innkvartert i rom som inneholder bad, soverom med enkle og doble senger.

Det er ellers fellesarealer, trimrom, spa, egen bar, konferanserom og svømmebasseng - og vi har hele stedet for oss selv! Du får servert frokost, og ellers er det egen restaurant eller flere lokale muligheter for lunch og middag.

Pedra d'Ouro ligger ca. 13 mil nord for Lisboa, vakkert beliggende på stranden. Det er kort vei til nærmeste landsby, med de fleste faciliteter. Nærmeste større by er Leiria. Gå inn på linken til hotellet og se de fantastiske bildene!

Dette er leirskole for voksne. Vi tilrettelegger en spennende ramme, men du må selv aktivt være med på å utforme både aktivitetene og miljøet. Målet er å skape en unik sommeropplevelse for deg - den beste ferien du har hatt noensinne! Dagen begynner med frokost, og deretter er det i 3-4 timer med kurs. Ettermiddagen er fri, og om kvelden leker du med nye og gamle venner, enten på egenhånd eller at vi slår oss sammen for felles aktiviteter eller middag i hagen.

Vi anbefaler de fleste om å gå sammen om leiebiler både for tilreise og ekskursjoner! Du vil få tilgang til alle dine medreisendes emailer slik at man kan samorganisere dette!

Prisen er 5690,- og inkluderer overnatting, frokost, kurs og foredragsholdere, kursmateriale, og leirskolepakken. Depositum på kr 1500 betales senest én uke etter påmelding. Dette beløpet er en bindende andel av den totale betalingen. Dette beløpet fås ikke tilbake dersom du avbestiller senere, da beløpet allerede er overført til stedet du skal være på. Resten av beløpet forfaller til betaling 4 uker før kursstart. Innen den dato kan du melde deg av, men får da ikke igjen depositumet.

Gled deg til en strålende sommerferie!
Kurset er nå avholdt

Når: 26. juli - 2. august 2003
Pris: 5690,-

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.