27. september i Oslo - Stor smaking av skotsk favorittwhisky

Sett av en kveld i whiskyens verden i det vi smaker 7 skotske whiskyer som har satt uforglemmelige spor, deriblant en svært sjelden 30 år gammel utgave.
02 September 2010 - 14:20

Er det noen som vet å sette pris på god whisky er det vel skottene.

Denne kvelden får du selv muligheten til å smake hvor forskjellig uttrykk dette skotske livets vann kan ha.

Gå ikke glipp av denne fabelaktige whiskysmakingen!
FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="paamelding">Meld deg på her

Blended, single malts og spesielle årganger
I dag er The Famous Grouse Finest Skottlands mest populære whisky, og gjennom dette kurset får du selv oppleve hvor elegante og kompleks denne whiskyen er gjennom en smaking av syv elegante whiskyer.

Vi får celebert besøk av ingen ringere enn Brand Heritage Director, Derek Brown, som vil holde kveldens kurs.

Han vil forklare deg mer om whiskyens spennende verden, om forskjellen mellom blended, blended malts, single malts og vintage malts i det vi smaker de forskjellige whiskyene.

Du får blant annet smake en egen whisky med et røkt Islay-preg laget spesielt for det Skandinaviske markedet.

Du får smake to av hovedwhiskyene i Famous Grouse, de 12 år gamle single malts fra destilleriene Macallan og Highland Park.

Vi avslutter kvelden med en riktig godbit for alle whiskyelskere, i det vi smaker deres meget eksklusive 30 år gamle maltwhisky, som er laget i et svært lite antall og med bruk av mye whisky modnet på sherryfat.

Foredraget blir holdt på engelsk.

Trendy og vill i 114 år
Det finnes en håndfull whiskyer som gjenkjennes over hele verden, og blant disse kan du uten tvil regne The Famous Grouse Finest.

Det var Matthew Gloag som i 1896 lanserte en egen whisky tiltenkt alle jegerne som hvert år kom til Perthshire i Skottland for å ta del i en av de mest trendy aktivitetene på den tiden, rypejakten.

Whiskyen som var en blanding av flere syv år gamle whiskyer, fikk da også navnet etter rypen, og The Grouse Brand ble raskt så populært at man føyde til "Famous" etter bare et par år.

Opp i gjennom årene har whiskyen også mottatt en rekke medaljer i internasjonale konkurranser.

Gå ikke glipp av denne utrolige smakingen - ta med venner og kjente på en reise inn i whiskyens verden.

Whiskyene du får smake denne kvelden er:

The Black Grouse (56345) (Islay preg)
• The Famous Grouse Malt Whisky 30 år, limited edition, ca pris kr 3.000,- (ikke tilgjengelig i Norge)

è Meld deg på her (klikk)

Arrangementet er nå avholdt

Tid: 27. september 2010 kl. 18.00 - 20.30
Pris: kroner 445,- pr. person
Sted: Gamle Logen, Grev Wedels plass 2, 0151 Oslo.

Påmeldingen er bindende.
Dersom du melder deg på kurset, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, refunderes ikke kursavgiften.

Avbestillingsfrist: 19.09.10 kl. 23:59. Avbestilling skjer ved å sende en e-post til kurs@aperitif.no

Les de komplette vilkårene for kjøp av produkt og tjenester fra Apéritif AS - klikk her.

Spørsmål? Send en mail.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl