85 restauranter med i Just-Eat.no

Just-Eat er mindre restauranters nye våpen i kampen om økte markedsandeler. Fra nå kan folk bestille mat på internett og få den tilkjørt fra sin nærmeste favoritt-restaurant.
12 Mars 2010 - 18:00

Ideen er enkel. Just-Eat samler alle tilgjengelige restauranter, pr nå i stor-Oslo, Akershus, Buskerud, Østfold og Vestfold, på en webside hvor brukerne kan studere de ulike menyene,  lese andre kunders vurderinger av de enkelte restaurantene, og bestille mat online.

Du velger selv om du vil ha maten levert på døren hjemme eller om du vil hente den på den utvalgte restauranten. Just-Eat har allerede avtaler med 85 restauranter i flere byer. Innen sommeren kan kunder velge mellom hundrevis av restauranter i flere store norske byer.

- Det gir forbrukerne stor valgfrihet. Du velger selv hvor du vil bestille og hva du vil ha. På Just-Eat-siden kan du bestille alt fra pizza til stekt rødspette, sier country manager i Just-Eat Norge, Lars Ove Ødegård, i en pressemelding.

3 milloner måltider i måneden
Just-Eat er allerede etablert i sju land og det formidles over 3 millioner måltider i nettverket i måneden. I Danmark er Just-Eat en av landets største internettsuksesser. Også i Storbritannia er Just-Eat en suksess.

Nettstedet har vunnet en rekke forbrukerpriser, blant annet for beste E-service. Kundene velger selv om de vil betale med kort eller kontant når maten leveres på døren.

Skaper store muligheter for små restauranter
- Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke selv kom på denne ideen for ti år siden. Just-Eat gir oss som er for små til å drifte nettside på egenhånd en mulighet til å samle oss og ta kampen opp mot giganter som Peppes og Dolly Dimple, sier fungerende daglig leder Bjørn Foss Gravingen ved Stens Pizzeria på Stovner.

For restaurantene i nettverket er dette en enkel og lønnsom måte å øke kundemassen på. Med Just-Eat vil den lokale restauranten nå ut til enda flere kunder en hva man klarer på egenhånd. Just-Eat står for marketing, formidling og den tekniske løsningen. Restaurantene lager og leverer maten.

Stens Pizzeria har drevet med suksess i lokalmiljøet på Stovner i ti år.
- Vi har aldri annonsert, maten vår er blitt kjent gjennom jungeltelegrafen. Nå skal vi utvide både areal og meny. Just-Eat hjelper oss å bli kjent blant nye kunder, sier Gravingen.

Takeaway for alle
I England er komfort et nøkkelord blant alle som velger takeaway. Salget av alle typer mat over nett er sterkt økende, og undersøkelser viser at britene blant annet velger takeaway for å slippe unna oppvasken.  I England er indisk mest pop.

I Norge viser undersøkelser av 40 prosent av de som bestiller takeaway er kvinner. Tilbudet er like populært hos familier som single.

- Takeaway er en hjelp for alle som har en travel og hektisk hverdag. Å bestille mat på nett er praktisk og enkelt for både familier, single og som overtidsmat. markedet er i sterk vekst. På Just-Eat.no kan folk velge akkurat den maten de har lyst på, sier  Ødegård.

Fakta om Just-Eat
Just-Eat.com har i dag 6000 restauranter i nettverket og det bestilles daglig over 60.000 måltider  på Just-Eat.  Websiden ble grunnlagt i Danmark i 2001 og finnes i dag i Danmark, England, Nederland, Irland, Belgia, Sverige og Canada. I Sverige driver Just-Eat i samarbeid med Mat24/OnlinePizza.

I Norge har allerede 85 restauranter blitt en del av nettverket og tjenesten er i første omgang lansert i stor-Oslo, Nedre Romerike, Drammen, og byene i Øst- og Vestfold men blir raskt utvidet til Bergen, Stavanger og Kristiansand. Takeawaymarkedet er i sterk vekst og vokser med ni prosent årlig på europeisk basis.

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl