Åpner i Trysil

Radisson SAS Resort Trysil åpner i dag.

Mange mener at prosjektet hadde vært umulig å gjennomføre uten Knut Kvilekvals pågangsmot.
 
- Jeg tror kanskje at mange hadde gitt opp for lenge siden. Det har vært tøff jobbing og mange omkamper, men i dag tenker vi ikke på det. Vi har lykkes med å bygge et kjempehotell, og er strålende fornøyd, sier Kvilekval.
 
Han har jobbet med prosjektet i sju år.
 
Høy standard
Fortsatt gjenstår finishen, men fra romjulen av blir det full fart på hotellet, som får en Dom Perignon champagnebar som kronen på verket. Baren ligger på toppen av hotellet, 18,5 meter over bakken med 360 graders panoramautsikt.
 
Kvilekval har imidlertid gjort mye for å sette sitt eget preg på hotellet. Midt i hotellet kommer en italienske piazza med takhøyde på over 13 meter. Med sin forkjærlighet for Italia og Venezia var dette noe Kvilekval tidlig bestemte seg for at han skulle ha.
 
42 leiligheter
- Målet er at vi skal klare å gjenskape noe av den atmosfæren som er på slike plasser, sier Kvilekval.
 
I tillegg til hotellet med 210 rom, er det i toppen av hotellet 42 selveier-leiligheter. Leilighetene ligger i prisklassen fra 4,5 millioner til 9 millioner kroner, og 38 er allerede solgt. Mest eksklusiv er kongesuiten på 165 kvadratmeter over to etasjer.
 
- Når stedet ligger langt fra de store befolkningsgruppene er det tre suksessfaktorer som er avgjørende. Det må være gode konferansemuligheter, det må være basseng, og et utvalg av aktiviteter. Spesielt kurs- og konferanse er den eneste muligheten til å overleve som helårshotell. Vi så muligheten i at Trysil manglet dette, sier Kvilekval.
 
God timing
- Vi har møtt på mange utfordringer underveis, men det er ingen tvil om at det er finansieringsbiten som har vært mest kritisk. Det sier seg selv når det er et hotell til mer enn 500 millioner. Men timingen har vært optimal. Dette hadde vært helt umulig å få til i dagens finansielle situasjon, sier Kvilekval.
 
- Ambisjonene er store, og målet er at 50 prosent av kundene skal besøke Trysil for første gang. Vi ser på England, Irland og Tyskland som spennende markeder, og håper å dra god nytte av Radisson SAS' sterke posisjon, sier Kvilekval til Østlendingen.

Forsiden akkurat nå

Til toppen