Årets store akevittsmaking med Halvor Heuch

Møt skaperen av noen av Norges flotteste brenneviner, Halvor Heuch, og smak syv fantastiske akevitter i perfekt harmoni med maten som serveres.
10 November 2006 - 17:43

Du har muligheten til å bli med på en aften med syv flotte akevitter i sitt rette element - matchet med mat.

Kanskje du finner nettopp nye spennende bruksområder for akevitten, eller finner en ny favoritt blant de mange livets vann vi skal smake denne kvelden?!

Til det hele serveres det et såvel et lyst øl som herlig juleøl av den sterke sorten.

è FIXME: Link format not implemented: <link ANCHOR_NAME="paamelding">Meld deg på her (klikk)

Mester innen brennevin
Det er Norges fremste destillatør, Halvor Heuch, som geleider oss gjennom denne fantastiske kvelden. Her vil du få vite det meste du måtte ønske om norsk akevitt, og selvsagt også prøve dem opp mot så vel klassiske som mer moderne retter i det vi serverer tapastallerker tilpasset de enkelte akevittene.

Etter dette vil juletradisjonene aldri bli det samme!

Akevitt til mat
Dette blir en spennende aften, les bare hva Halvor Heuch sa til Apéritif om akevitt og mat for noen år siden:

- Jeg nyter gjerne en Opland 3 Stjerner til bacalao, og en Lysholm no. 1 eller Faun til får-i-kål av lam. Aller helst vil jeg ha min får-i-kål av fett, godt fårekjøtt. For så å varme den opp og spise den dagen derpå, etter at noe av det stivnede fettlaget er fjernet. Slik trenger fettet godt inn i kålen som blir lett karamellisert etter all kokingen. Da duger bare en ordentlig akevitt som Simers Taffel.

Akevitt er umåtelig populært nå før jul, så pass på å sikre deg og dine en plass på dette spennende arrangementet.

MENY
Akevitt & mat med Halvor Heuch
22. november 2006
Tapastallerken
Årgangs-Matjessildfilet
Rakfisk med klassisk tilbehør
Tomatisert Bacalao
Røkt lammeskank med rotgrønnsaker
Sitrus- og soyaglasert andebryst med fennikelsalat
Røkt pinnekjøtt
Dessert:
Fruktterte med friske bær
****

Dette er akevittene vi får smake denne kvelden:
I tillegg til akevittene får vi servert Hansa Premium og Hansa Ekstra Vellagret Julebrygg 2006.  Apéritif sitt eminente smakspanel har testet mer enn 60 forskjellige juleøl, og hele testen finner du her (klikk).
.

Tid: 22. november 2006 kl. 19.00 - 22.30
Pris: kroner 745 inkl. mva
Sted: Oslo Militære Samfund, Myntgaten 3, 0151 Oslo (inngang Kongens gate)

Ring Apéritif på 930 69 873 dersom du ikke finner frem.

Påmeldingen er bindende.

Dersom du melder deg på seminaret, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, forbeholder vi oss retten til å etterfakturere seminaravgiften.

Seminaravgiften betales til Bankkontonr. 7023 05 45705, Apéritif Nett, Furuveien 39c, 0678 Oslo. Merk innbetalingen med 221106. Dersom du melder deg på eller betaler senere enn fem dager før arrangementet må du huske å ta med kvittering. Melder du deg av etter avbestillingsfristen 18.11.06 kl. 23:59 refunderer vi ikke deltakeravgiften.
NB! Innbetalinger uten forutgående registrering/påmelding kan dessverre ikke påregnes som gyldig påmelding.
Spørsmål? Ring 22 98 86 00 eller send en mail.<

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.