Bakeri hevet resultatet

Baker Hansen tjener fett på kakefester på jobben.

- Det har vært mange kakefester blant norske bedrifter etter finanskrisen. Salg av bløtkaker med firmalogo og budskap er et av områdene til bedriftsmarkedet som har bidratt til omsetningsløft, sier daglig leder Knut Hals i Baker Hansen.

Bakeriet leverte rekord resultater i 2010. Omsetningen økte fra 102 til 105 millioner kroner, og resultatet før skatt løftet seg fra 4,4 til 11,2 millioner.

I tillegg til kakeservering på arbeidsplasser, tjente bakeriet på økt egenproduksjon av brød, skriver selskapet i en pressemelding.

Baker Hansen har også effektivisert driften og redusert beslutningsprosessene.
- Vi har endret rapporteringsrutiner og kuttet mellomledd. Resultatet er at vi jobber nå enda tettere opp mot markedet og kan gjøre raske endringer. Vi har også kuttet kostnader ved å være tøffere i forhandlinger med leverandører, sier Hals. Han peker også på fornuftige lønnskostnader og lavt sykefravær som årsaker til suksessen.

2011 har også startet godt for familiebedriften på Majorstuen i Oslo. Selskapet drives i dag av femte generasjon familien Hals og feirer 150 år i år.

- Etter 100 år på Majorstuen er vi på utkikk etter større og mer moderne produksjonslokaler. Vi planlegger å flytte i løpet av fire år, sier Knut Hals.

Forsiden akkurat nå

Til toppen