Beefeater med ny etikett og mer stilren flaskedesign

Det ledende engelske ginmerket, Beefeater, har gjennomgått en ansiktsløftning som innbefatter ny flaskedesign og endret etikett. Flasken er blitt høyere og slankere, samtidig som etiketten er blitt gjennomsiktig.

Beefeater, som blir produsert i London, inntar nå det norske markedet med en ny utforming på flasken. Selv den kjente Beefeater-vakten på etiketten, som går i stolt eksersermarsj foran Tower of London, har vært igjennom en fornyelsesprosess. Etiketten er blitt gjennomsiktig, mens logoen for øvrig er den samme som tidligere.

-Vi kan imidlertid forsikre alle Beefeater-tilhengere om at selve innholdet er uforandret, sier markedssjef Øyvind Berg i Allied Domecq Spirits & Wine Norway A/S, og forteller videre at den fremdeles baserer seg på originaloppskriften fra 1820. Ginen er har en alkoholstyrke på 40% med en korrekt tørrhetsgrad og et fint preg av sitrus og krydder. Beefeater gikk for øvrig av med seieren i The Wine and Spirit Competition 2000.

Forsiden akkurat nå

Til toppen