Bocuse d'Or valgte Figgjo

Figgjo AS er valgt som partner av porselen til Bocuse d'Or Europe 2008.

Eivind Hellstrøm, president i Bocuse d'Or Europe,  mener at valget av samarbeidspartner av porselen er spesielt viktig fordi de ferdige rettene presenteres direkte på tallerken.
Inspirerer kokken
- Tallerkenens design må inspirere kokken i sitt arbeid og fremheve den endelige rettens identitet. Jeg er derfor glad for at Figgjo med kontinuerlig fokus på design er valgt som samarbeidspartner, sier Hellstrøm.
 
Innovativt
Han mener at Figgjos forhold til utvikling av porselen kan sammenlignes med en fremadstormende kokk. Det skal være innovativt, men man skal kjenne sine klassikere.
 
Positiv
Administrerende direktør i Figgjo, Anders Thingbø, er meget positiv til samarbeidsavtalen.
 
- Med tilberedning av lokale råvarer av Europas beste kokker, presentert på Figgjos porselen, vil Bocuse d'Or Europe bidra til økt internasjonal oppmerksomhet for norsk mat og design, sier han til hotellmagasinet.no

Forsiden akkurat nå

Det brygger opp til ny ølkrig

Importen av øl i butikkstyrke er nå så stor at hvert femte glass øl er brygget utenfor landets grenser. Mens noen frykter en reprise på ølkrigen fra begynnelsen av 2000-tallet, forklarer importør Carlsberg-Ringnes det hele med midlertidige kapasitetsutfordringer. Les hele saken

Til toppen