Bransjen har sovet i timen

Ringnes-sjefen vil stanse øl-nedgang.

Ole Petter Wie, toppsjef i Ringnes, mener ølprodusentenes nye produkter de siste årene stort sett bare har kannibalisert de gamle. Han mener bransjen har seg selv å takke for nedgangen i salget, men vil nå på offensiven, skriver Finansavisen.

- Bransjen har sovet i timen når det gjelder innovasjon. Vi har rett og slett ikke vært opptatt nok av å lage fantastisk godt øl. Vi må bli mye mer drivende og offensive. Ringnes ønsker å drive frem vekst i dette markedet, sier han.

Omsetningen av øl gikk ned med 2,0 prosent på landsbasis i fjor. Så langt i år har omsetningen gått ned med ytterligere 2,1 prosent målt mot i fjor. Wie tror imidlertid utviklingen vil snu.
- Både vi og andre bryggerier må få våre produkter til å fremstå som mer relevante. Øl er et godt alternativ til vin.

Forsiden akkurat nå

Til toppen