Byr opp til kaffekrig

McDonald's skal begynne å konkurrere med kaffegiganten Starbucks.

Dette skjer - nær sagt selvfølgelig - i USA. I første omgang. Allerede i løpet av noen måneder kan kaffesugne gjester meske seg med cortado, latte eller en cappuccino. For å sikre kvaliteten skal de ansatte på baristakurs.
 
Sliter
Starbucks sliter og har de siste årene hatt et fall i aksjekursen på 48 prosent. McDonald's-aksjen har økt med 31 prosent.
 
McDonald's regner med at kaffesatsingen kan gi 1 milliard dollar til totalomsetningen i USA. Den er allerede på 21,6 milliarder dollar.
 
Grei kaffe
Her i Norge har kundene til McDonald'lenge hatt muligheten til å velge grei kaffe.
 
- Vi har hatt de fleste typer kaffe i våre butikker i flere år. Amerikanere har ikke den samme kaffekulturen og derfor er dette litt nytt for dem. Europeere er imidlertid vokst opp med et forhold til kaffe, sier Margaret Brusletto i McDonald's Norge til NA24.

Forsiden akkurat nå

Til toppen