Coca-Cola lanserer nytt varemerke i Norge

God smak og høy kvalitet skal være nøkkelordene når Coca-Cola introduserer sin internasjonale merkevare, BonAqua i Norge. Etterspørselen etter vann på flaske øker voldsomt i Norge, og variantene begynner å bli forholdsvis mange. Selskapet mener likevel det er rom for en ny merkevare i det norske vannmarkedet.

- Det er ikke så ofte Coca-Cola lanserer nye produkter i Norge. Når det nye produktet til og med er flaskevann med kullsyre, håper vi at det blir møtt med betydelig interesse, sier produktansvarlig Anne Marie Løvenskiold i Coca-Cola Norge. Coca-Cola har vurdert potensialet for vann på flaske over lengre tid, og mener markedet nå endelig er modent for en større satsing. I fjor vokste vannmarkedet i Norge med 8,9 prosent sammenlignet med året før. (målt i verdi).

I snitt drakk hver nordmann 18 liter kjøpevann.

- Interessen for vann er noe helt annet i dag enn for få år siden. Vi tror BonAqua vil stå sterkt i det nye vannmarkedet som vokser frem. Vann er blitt mer enn helse, det er blitt et livsstilsprodukt, sier Løvenskiold.

Gjennom omfattende testing har Coca-Cola kommet frem til et kullsyrenivå, samt en mineralblanding med lavt saltnivå, som gir BonAqua en balansert smak - en smak som har kommet vinnende ut i tester sammenlignet med nasjonale vannmerker i både Norge, Sverige og Danmark. Det er faktisk stor forskjell på smaken av forkjellige typer kullsyreholdig vann. Tester viser at forbrukerne godt klarer å kjenne forskjeller, sier hun.

- Vi har et globalt nettverk, og skal utnytte vår kunnskap om kontinentale drikkevaner i posisjoneringen av BonAqua. Flere internasjonale vaner for vanndrikking er på vei til Norge. For eksempel ser vi at vann serveres til kaffe i de nye kaffebarene, påpeker Løvenskiold.

Forsiden akkurat nå

Til toppen