Comfort skal bli hippere

Choice skal bygge et nytt Comfort-hotell i Haugesund og samtidig bli den hippeste kjeden i Skandinavia.

Hotellene skal blant annet få graffiti i heisen, servere økologisk mat, takeaway-frokost, dokkingstasjon for iPod, flatskjermer, høy musikk og små rom.
 
Utrolig moro
- Vi har jobbet med dette konseptet en stund og det er utrolig moro at eiendomsinvestorer over hele landet velger å satse på oss, sier Comfort-direktør Thomas Westergaard til Dagens Næringsliv.
 
Kjeden har signert kontrakter for syv nye hotell. I tillegg til Haugesund vil kjeden bygge nye hotell i Bergen, Trondheim, Stavanger og Drammen.
 
Vil vokse
Målet er å plassere 15 kontrakter til en verdi av 3 milliarder kroner før sommeren. Tanken er også å øke antallet Comfort-hoteller fra dagens 24 til 60 hoteller i 2011.
 
Men ikke alle har tro på at å bli hipp er riktig løsning. Rica-kjedens konsernsjef Ole-Jacob Wold er en av dem. Han tviler på om det norske markedet er stort nok for en rekke hippe hoteller.
 
- Det kan sikkert være fristende for enkelte smale kundegrupper. Så blir jo spørsmålet hvor store disse gruppene er, sier Wold.

Forsiden akkurat nå

Til toppen