Diageo svever

Diageo har åtte merker blant verdens 100 mestselgende brennevinsprodukter.

Impact er en av de ledende publikasjonene for vin og brennevinsbransjen og utgir hvert år en eksklusiv ranking av verdens topp 100 brennevinsprodukter.

Smirnoff er verdens mestselgende premiumbrennevin målt i volum, med beregnet salg i 2006 til nesten 300 millioner flasker.

Syv andre diageomerker ble også listet i Impacts topp-20. Disse merkene er Johnnie Walker, Captain Morgan, Baileys, Jose Cuvero, J&B, Gordon's Gin og Crown Royal.

Optimal kvalitet
- Diageos strategi har alltid vært å tilby kundene våre optimal kvalitet, sier daglig leder Simon Rix i Diageo Norge i en pressemelding.

- Jeg er svært fornøyd med resultatene merkene våre har oppnådd det siste året. Impacts ranking viser helt enkelt hvordan Diageos merker er de virkelige store, ikke bare i sine egne kategorier, men sammenliknet med all premium brennevin på verdensbasis, sier Rix.

Økte forspranget
I 2006 økte Smirnoff forspranget på Bacardi til nesten fire millioner kasser internasjonalt. Johnnie Walker leder i whiskykategorien, og tok den sammenlagte tredjeplassen på grunn av utviklingen i 2006.

I tillegg rangerer Impact Johnnie Walker som det ledende merket målt I omsetningsverdi, med produktsalg på fire millioner dollar.

Forsiden akkurat nå

Til toppen