En grønnere dag hos Scandic

Scandic har i samarbeid med BAMA utarbeidet konseptet "En grønnere dag".  - Scandics gjester skal få energi av maten de spiser, ikke bli slappe!, sier Freddy Bruu, ansvarlig for mat og drikke i Scandic kjeden i Norge.

Det sies at du blir det du spiser. Scandic har tatt fatt på saken i lengre tid med sunne råvarer. Nå lanserer de "En grønnere dag". Nye råvarer av frukt, grønt, hvitt kjøtt og fisk, skal gjøre lunsjene våre til en inspirasjon for oss og en sunn, sann glede for våre gjester.

En grønnere dag er et konsept som imøtekommes med glede av spesielt deltakere på møter og konferanser. - Å sitte i timelange møter kan jo være en belastning i seg selv, og maten man spiser skal gi påfyll av energi. Da kan den ikke være tung, fet og næringsfattig, sier Bruu.

Scandic har i samarbeid med Bama utarbeidet konsepter som er basert på ernæringsfysiologiske prinsipper. Lunsjen skal være velsmakende og delikat, samtidig som den skal være ernæringsmessig riktig. - Ingen sover middag etter lunsj - derfor skal vi heller ikke servere middag til lunsj, påpeker Bruu.

Scandic har trent alle sine kokker og satt sammen en rekke sunne menyer på alle kjedens serveringssteder. Tanken bak en grønnere dag er basert på gjestens ønske om sunnere, lettere og mer ernæringsmessig riktig mat.

Konseptet er enda et i rekken av miljøvennlige tiltak i Scandic. Kjeden har svanemerket sine hoteller, serverer økologisk frokost så langt det er mulig, er tilpasset funksjonshemmede, har bransjens høyeste sikkerhetstiltak, og lever etter de strengeste miljøkrav.

Blant de siste viktige miljøtiltakene er at scampi er fjernet fra menyer på alle Scandics 122 hoteller i Norden og Baltikum. Beslutningen er tatt på bakgrunn av Svenska Naturskydds­föreningens kampanje mot de store miljøproblemene som forårsakes av scampi-oppdrett.
- Scandic etterlever grønne verdier i alt vi gjør. Det smitter over på både ansatte, leverandører og ikke minst våre gjester, avslutter Bruu i en pressemelding.

Forsiden akkurat nå

Det brygger opp til ny ølkrig

Importen av øl i butikkstyrke er nå så stor at hvert femte glass øl er brygget utenfor landets grenser. Mens noen frykter en reprise på ølkrigen fra begynnelsen av 2000-tallet, forklarer importør Carlsberg-Ringnes det hele med midlertidige kapasitetsutfordringer. Les hele saken

Til toppen