Excellars og Non Dos samarbeider

Excellars skal samarbeide med nisjeimportøren Non Dos.

Excellars er selskapet som står bak salgssuksesser som Boheme og Liebfraumilch. Nå skal selskapet inngå et samarbeid med Non Dos. Non Dos er blant annet kjent for sin harde linje mot eik, mot sukker og mot tilsetninger i vin i det hele tatt.
 
Bytter vin
Som et ledd i avtalen mellom de to selskapene går den største suksessen til Non Dos, Dirk Würtz og hans viner, over til Excellars. Non Dos skal fortsatt få 70 prosent av salgsinntektene.
 
Samtidig skal Non Dos finne nye produsenter og merker til Excellars. Dette skal Non Dos så få en andel av inntektene av.
 
Gode venner
- Edward Falchenberg i Non Dos og jeg har lenge vært venner. Med den forretningsstrategien Non Dos har kan de ikke jobbe mot særlig mange anbud på polet. Men dette samarbeidet vil, spesielt med Jørgen Ljøstad som farter rundt i Italia hele tiden, føre til at Non Dos kan jobbe med annen type vin også. Når de finner gode viner som ikke passer inn i sitt eget konsept kommer de til Excellars med dem, sier Geir Henning Eikeland til DN.no Vinguiden.

Forsiden akkurat nå

Til toppen