Farris vant emballasjedesignprisen 2001

Farris nye glassflaske vant prisen for emballasjedesign. Som en av fire kandidater ble Farrisflasken plukket ut blant alle produktene i dagligvarehandelen. Prisutdelingen fant sted på konferansen "Emballasjedesign - den viktigste faktoren i merkevarebygging".

Det er fagtidsskriftet Emballering sammen med skolen for grafisk design som står bak designprisen som ble delt ut for første gang i går. Det er ønsket om bedre fokusering på det unge designmiljøet her i landet og på emballasjedesign og merkevarebygging som ligger bak prisen. Tradisjonelt har bedrifter sendt inn emballasjeløsninger til bedømning selv, men denne gange er fire finalister valgt ut på fritt grunnlag og Farris nye glassflaske er en av de fire.

Finalistene var:
1. Idun Vinagretto balsamico dressing
2. Sørlandschips
3. Farris glassflaske
4. Tine Gudbrandsdalsost

Og Farris glassflaske stakk av med den gjeveste prisen!
- Vi er stolt over at fagmiljøet og forbrukerne har blitt så glad i den nye flaksen, sier produktsjef Anne Grethe Johansen. Farrisflasken som bare selges på utesteder er designet av Strømme Trondsen design.

Tanken til designerne er at flasken ikke skal skamme seg ved siden av en fin rødvin, men heller øke eksklusiviteten på et pent dekket bord. Inspirasjonen til flaskene er hentet fra eksklusive olivenolje-flasker (slanke vinflasker). Mange vannflasker verden over er inspirert av vanndråpen, bla gjelder dette Perrier, Ramlösa og Evian. Ringnes ønsker bryte denne tradisjonen for på den måten å sette standarden for hva eksklusive vannflasker er i Norge.

Flasken returneres i Ringnes eget retursystem, men forbrukerne har blitt så glad i den at det går sport i å stjele den fra utestedene!

Vannflaskene selges fra alle barer og restauranter som fører Farris og Imsdal.

Forsiden akkurat nå

Til toppen