Frode Alnæs satser på bacalaoøl

Frode Alnæs er kjent som både artist og driver av Dødeladen kultursted i Kristiansund. Nå satser han også på et eget øl til bacalao.

Alnæs har investert i selskapet Nordmørsbrygg, som ble etablert av Jan-Erik Larsen, tidligere statssekretær og pressetalsmann for Jens Stoltenberg.

Sammen med gode kamerater og andre investorer fra resturantbransjen i Kristiansund lanserer de to nå bacalaoølet i riksmarkedet. Fra før er det velkjent i butikkene i Kristiansund og på Nordmøre.

I tillegg har superdestillatøren Halvor Heuch hos Arcus laget en egen bacalaoakevitt. Den er å finne i polets bestillingsutvalg. Med bacalaoøl og bacalaoakevitt blir opplevelsen fullkommen, sier de to entusiastene.

Alnæs og Larsen opplyser at de første flaskene nå er å finne i butikker på Østlandet.

Dette gjør vi for moro skyld. Alt for klippfisken. Målet vårt er å fortelle hele Norge at klippfisken kommer fra Kristiansund og Nordmøre. På baksiden av ølflaskene forteller vi klippfiskhistorien i kortform på fire språk; norsk, engelsk, tysk og spansk. Først skal vi erobre Norge, så står verdensmarkedet for tur, sier de to.

Selv påstår de to at kvaliteten ble demonstrert da Jahn Otto Johansen smakte på ølet og nikket anerkjennende. De hevder hardnakket at de spiser klippfisk i ulike former minst en gang ukentlig. Og hva de drikker til, trenger vi knapt spørre om.

Forsiden akkurat nå

Til toppen