Frokostkonkurranse for femte gang

Twinings Best Breakfast arrangeres i år for femte gang.
05 August 2008 - 10:00

Og i år blir service den avgjørende faktoren i kåringen av beste hotellfrokost.

Når vurderingen av landets hoteller nå starter for femte gang, er kriteriene spisset. Service er stikkordet, og servicenivået vil bli det som skiller de beste hotellene fra de nest beste.

Mange seire
Rica Nidelven Hotel har vunnet Twinings Best Breakfast de siste årene. Hotellet har særlig utmerket seg på ekstraordinær service.

- Det er fortsatt mange som føler de har gjort jobben når det er satt opp en buffé med godt og fristende utvalg, uttalte juryformann Lars-Erik Underthun etter utnevnelsen i vinter.

- Dette er i virkeligheten bare grunnlaget for en vellykket hotellfrokost. Det som har skilt klinten fra hveten, har vært graden av service, sier han.

Twinings Best Breakfast arrangeres av Haugen-Gruppen AS, som har med seg objektive fagkrefter fra serveringsbransjen som dommere i konkurransen.

Økt inspirasjon
- Twinings Best Breakfast er et tiltak som er satt i gang for å bidra til økt inspirasjon, kreativitet og nytenkning rundt videreutvikling av hotellenes frokosttilbud, sier Simen Eivindson Haugberg, produktsjef i Haugen-Gruppen.

- Vi inviterte derfor representanter fra hotellkjedene til en dialog, etter at årets konkurranse var avsluttet. Målet var å bestemme hvilke kriterier som skal være gjeldende i neste runde av Twinings Best Breakfast, sier Haugberg.

To momenter har vært særlig viktig, når den videre gjennomføringen av Twinings Best Breakfast skulle avklares.

- For det første ønsker vi at alle hotell i realiteten skal ha muligheten til å nå høyt opp i konkurransen. Det skal ikke være noe krav at utvalget skal være veldig stort. Detaljerte kriterier erstattes derfor med mer generelle kriterier. For det andre, vekter vi enda sterkere enn tidligere alt det som har med service å gjøre. Dette er gjort på bakgrunn av innspillene fra hotellbransjen selv, sier Haugberg i en pressemelding.

To grupper
De nye kriteriene i Twinings Best Breakfast er delt inn i to grupper, som hver teller 50 prosent.

Under kategorien produkt teller følgende kriterier: mat- og drikkeutvalg, kvalitet på mat og drikke, presentasjon og informasjon.

Under kategorien service teller ankomst og mottakelse, atmosfære, personlig service, renhold og ryddighet samt smil og vennlighet.

Landets hoteller vil bli besøkt i løpet av høsten 2008. De beste hotellene nomineres som finalister, og vil vurderes på nytt, før de beste hotellene utnevnes.

Den offisielle utnevnelsen av Twinings Best Breakfast vil skje under Smak 09-messen på Lillestrøm i februar.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.