General i ny drakt

I en tid med røykeforbud og visshet om at røyking ikke er spesielt bra øker snusbruken. Nå kommer General i ny drakt.

General er for mange synonymt med snus. Kanskje ikke så rart, for her hjemme har merket en markedsandel på rundt 76 prosent. I hjemlandet Sverige er markedsandelen 32 prosent.

I Norge selges det totalt mer enn dobbelt så mye General sammenliknet med alle andre snustyper.

Nå kommer boksene med et mer moderne uttrykk. Dette skal gjøre det lettere å skille de forskjellige snusformatene.

Populært
- General er et meget viktig varemerke for oss og et populært snusmerke blant forbrukerne. Nå vil vi befeste Generals stilling som premiummerke. General har sin styrke i den spesielle smaken, og det skal også gjenspeiles i utseendet på boksen, sier Mikael Arnebert, som er informasjonssjef, Swedish Match Division Nord-Europa.

Swedish Match har laget et klarere skille mellom de ulike formatene. Det skal bli lett å skille for eksempel løs, porsjon og white portion, med forskjellige farger i stripemønster. Designen er også styrket med et stilisert skip omkranset av tobakksblader. 

Siden 1915
General er et av de eldste snusvaremerkene som finnes, og har vært på markedet siden 1915. Navnet stammer fra fabrikantenes gamle betegnelse på en generell snus som ble solgt uten eget varemerke. General har en tydelig smak av tobakk, med innslag av bergamott.

Fakta om General:

• Nesten 235 000 nordmenn og over 360 000 svensker snuser General.
• Det fremstilles daglig 350 000-400 000 bokser med General.
• Det største internasjonale svenske snusvaremerket - eksporteres for eksempel til Russland og Sør-Afrika. Selges også i USA.
• Den største snusfamilien med åtte produkter (Original, White, Maxi, Mini, Mini White, Onyx, Silver, Løs).

Forsiden akkurat nå

Til toppen