Håper på bedre whiskystatus

J&B håper at Diageos investering på rundt en milliard vil hjelpe til med å bedre whiskyens status rundt om i verden.

Spania er J&Bs største marked. Men her har salget har vært forholdsvis flatt de siste månedene, selv om det fortsatt er stort. Nå kan det skje ting på den fronten og salget kan bedres.
 
Global kampanje
Nylig ble det nemlig kjent at Diageo skal satse rundt en milliard kroner på whisky. Og nå har Diageo lansert en global kampanje. Selskapet håper at dette skal føre J&B frem til å bli verdens "Party-whisky", skriver just-drinks.com.
 
Kampanjen blir lansert i 20 land i løpet av de neste 12 månedene og har som hensikt å få opp salget av J&B. Salget av dette merket gikk ned med 4 prosent de siste seks månedene i fjor.
 
Fest-whisky
J&B er kjent som "Party-whiskyen" i Spania. I dette markedet selger merket rundt 2,5 millioner kasser i året. Målet med kampanjen er å få den samme suksessen rundt om i verden som man har hatt i Spania. For her er merket superstort, på tross av utflatingen. 
 
J&B har slitt en del i Spania de siste månedene, men selskapet mener at dette har sammenheng med at hele industrien har hatt problemer. Med mer branding kan salge øke igjen, og interessen for whisky vil tilta, mener Diageo.

Penger til markedsføring kan altså være nøkkelen.

Forsiden akkurat nå

Til toppen