InterBev kjøper og vokser

Norske InterBevs moderselskap har overtatt en rekke merkevarer i det norske markedet.

Altia Corporation har overtatt en rekke produkter fra den internasjonale giganten Pernod Ricard.
 
Datterselskapet InterBev får nå merkevarer som Chill Out, Pin Point de Gascoigne, La Chasse, Lord Calvert, O. P. Anderson og Opal Springs i Norge, skriver dn.no.
 
Med oppkjøpet følger 270 ansatte og organisasjon og fasiliteter for produksjon og logistikk i Sverige og Danmark. De nye produktene vil øke Altias nordiske omsetning med rundt 85 millioner euro i året.

Med de nye produktene i porteføljen regner InterBev med å selge 700 000 liter mer i året. Det tilsvarer 20 millioner kroner i omsetning.
 
- Dette betyr at InterBev blir sterkere på Altias kjernevirksomhet, internasjonale brands. Nå må vi også bygge opp på både salg og produkt, sier administrerende direktør i InterBev, Frode Hellmann.

Forsiden akkurat nå

Til toppen