ISS vant Årets Matgledebedrift

- Kantina ved Subsea 7 i Rogaland har alt for mye godt å velge mellom.
01 November 2011 - 13:50

Det en av tilbakemeldingene brukerne av ISS' kantine ved Subsea 7 som juryen bet seg merke i da årets matgledebedrift skulle kåres.

- Da vi besøkte ISS Subsea 7 i Stavanger sa de at var helt målløse over engasjementet til de ansatte. Om de måtte nevne noe, ville det være at det var alt for mye godt å velge mellom, sier sier jurymedlem og visepresident i NKL, Per Johansen.

Årets Matgledebedrift arrangeres av TINE i samarbeid med Norge Kokkemesteres Landsforening (NKL), og premierer Norges mest kreative storhusholdningsbedrifter. I år har over 150 bedrifter fra hele landet knivet om den gjeve bransjeprisen. Årets pris ble utdelt på Ostens Dag Hotel Continental i Oslo 27. oktober.

Vinnerne ble kåret av en fagjury bestående av representanter fra NKL, de lokale Kokkemesterlaugene og TINE under ledelse av sisteleddsjef i TINE Salg Storhusholdning, Brita Unnerud.

- Viktige vinnerkriterier er at bedriften arbeider med nytenkning og innovasjon, og skaper matglede for både ansatte og gjester. I tillegg er det viktig at de norske råvarene er i fokus, sier juryformann Unnerud.

Bak Subsea 7-kantina fulgte Oset Høyfjellshotell, mens Albatross Rieber i Bergen sikret seg tredjeplassen.

- Alle som havnet på premiepallen har vist at de kan arbeide med visuell presentasjon, samtidig som de bruker de gode råvarene til å lage delikat mat, sier jurymedlem og visepresident i NKL, Per Johansen.

Juryen hadde også et stort fokus på hva gjestene synes om spisestedene. For å høre hva gjestene synes om spisestedene reiste NKL, de lokale Kokkemesterlaugene og TINE rundt på besøk til alle finalistene.

Alle vinnerne ble tildelt statuetter som bevis på seieren, men hovedpremien er verdt å vente på. Som vinner av Årets Matgledebedrift 2011 får ISS Subsea 7 en kulinarisk reise til europamesterskapet i kokkekunst, Bocuse d`Or, i Belgia. Her får de følge den norske kokken Ørjan Johannessen på nært hold i konkurransen.

Som vinnere av andre- og tredjeplassen får Oset Høyfjellshotell og Albatross Rieber i Bergen en kulinarisk inspirasjonsreise til Bekkjarvik Gjestgiveri. Her vil de få et eksklusivt matkurs med Norges Bocuse d'Or-håp Ørjan Johannessen i hans hjemlige trakter.

Denne knallgule drinken er perfekt til påske og når du trenger noe som lyser opp
Ukens drink
Mayfair

Appelsin og aprikos bidrar med farge og gin med friskhet - og ytterligere kick får smaken med litt nellik. Jula varer helt til påske - og påsken helt til jul.

Gi kjøttgryta en ny og spennende smak med svart hvitløk

Svart hvitløk - black garlic - er en ingrediens som kokker er veldig fascinert av. Slik hvitløk får du kjøpt og selv om prisen er høy, er den drøy i bruk, og verd hver krone for resultatet den gir.

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Denne tyrkiske eggeretten må du bare prøve til påskefrokosten

Kombinasjonen av fet yoghurt med hvitløk, posjerte egg og chiliolje eller -smør er rett og slett digg.

Ukens drink
Mayfair

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen
Langtidsgrillet lammebog til påske

Påskens lammestek lager du enkelt på grillen

Du starter forberedelsene dagen før og mens lammebogen godgjør seg på grillen, lager du tilbehøret. Bedre kan det knapt gjøres.

Lag en spennende rett med lam
Krydrede oppskrifter med lam

Lag en spennende rett med lam

Det velsmakende lammekjøttet finner vi i nesten alle matkulturer, og her får du noen spennende oppskrifter fra mer eksotiske strøk.

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Det er ingen tvil om at det er påske med denne suppen på bordet

Du skaper god midtukestemning med denne smakfulle suppen. Rimelig og ikke minst lettvint er oppskriften også.