Kampanje i Oslo

Oslo kommune oppfordrer folk til å styre unna barer som er stengt etter «vannlekkasje».

Nå skal en kampanje lokke gjester til 322 "godkjente" utesteder.
 
Godkjent i anførsel, ettersom vertskapsbeviset er en frivillig ordning.
 
Næringsetaten ønsker å gjøre det vanskelig for virksomheter som ikke gjør alt etter boken.
 
Vil ha bevissthet
- Jeg skjønner at folk er opptatt av å få øl billigst mulig, men vi syns folk også skal være bevisste på hvilke steder de velger, sier byråd for næring og idrett, Annette Wiig Bryn til aftenposten.no.
 
Neste uke starter en reklamekampanje som ber folk velge steder med kommunens vertskapsbevis på veggen.
 
Kvalitetsstempel
- Vi vil at folk skal bli oppmerksomme på at steder med vertskapsbevis er underlagt ekstra kontroll. Det er et kvalitetsstempel, sier hun.
 
Wiig Bryn anbefaler også å bli mistenksom hvis enkelte steder ofte er stengt med unnskyldninger som «vannlekkasje» eller «oppussing».
 
Da kan sjansen være stor for at kommunen har inndratt bevillingen. Men slike unnskyldninger funger ofte fordi de fleste inndragninger er taushetsbelagt.

Forsiden akkurat nå

Til toppen