Kastet kysselepper ut av Systembolaget

Lot seg ikke sjarmere av vin med kysselepper.

Det svenske Systembolaget har satt en stopper for salget av vinen Wacky Chicks, skriver wownews.se.

Vinens etikett er illustrert med en mengde kvinnelige «trutmunner», og sammen med vinens navn gis det inntrykk av at alkohol «øker den fysiske og mentale følelsen av velbehag, fremmer sosial og seksuell suksess og løser problemer som ensomhet og tristhet». Det går fram av et brev importøren Vinovatia har mottatt fra Systembolaget.

Importøren stiller seg uforstående til avgjørelsen om å kaste vinen ut fra hyllene. Vinovatia framholder at reglene rundt hva som tillates på en vinetikett er ganske uklare, og at beslutningen om Wacky Chicks er basert på skjønn.

Vinen stammer fra Rhône-huset Xavier, og den er produsert i samarbeid med restauranten Pontus! i Stockholm.

Forsiden akkurat nå

Til toppen