Klart for Grüne Woche

Norge deltar fra 18. - 27.01. på Grüne Woche i Berlin. Dette er en av verdens største forbukermesser for landbruk, mat og reiseliv.

Det er Landbruks- og matdepartementet som står bak den norske deltakelsen, med blant andre Innovasjon Norge som støttespiller.
 
Viktig bidrag
Den norske deltakelsen er et viktig bidrag i å teste og utvikle markedet for norske mat- og reiselivsprodukter gjennom en generell Norges-profilering og mer spesifikk produktmarkedsføring. Den norske standen tjener også som en næringspolitisk møteplass på høyt nivå.
 
600 000 besøkende
Grüne Woche er en av verdens største forbrukermesser for mat og landbruk med nær 600 000 besøkende, rundt 1 700 utstillere fra 60 land og rundt 4 000 journalister.
 
Blant selskapene som skal være med finner vi Eurowine.
 
Nye produkter
- Vi skal være med for å presentere nye produkter for det Tyske markedet. Vi vil stille med Nansen Aquavit og den nye Nansen Norsk Vodka som lanseres i januar. Dette viser at vi som en liten privat aktør blir satset på av Innovasjon Norge. Det er flere hundre norske selskaper som står i kø for å være med på messen, og vi er altså valgt ut i 2008 for å representer norsk brennevin sammen med Arcus, sier Petter A. Wulff i Eurowine.

Forsiden akkurat nå

Til toppen