Kritikk til operarestaurantene

Nyåpnet er ikke det samme som ryddig og bra. Spør Mattilsynet og operarestaurantene.

Nå skal det sies at kritikken fra Mattilsynet ikke er av den verste sorten.

Men det er flere eksempler på dårlig vedlikehold. Det finnes en håndvask som lekker og som har ført til en vannskade. Det er et hull i en vegg på et lagerrom. Det er flere flater som ikke er lette å rengjøre.
 
Gulvlagring
Dessuten er det en del gulvlagring av næringsmidler.
 
Dette er mange små ting, men til sammen er det viktige ting.

Daglig leder Tor Lundsholt ved Restauranthuset Operaen sier at de har hatt nær dialog med Mattilsynet fra åpningen.
 
- Det er små ting som mangler, men det er viktige ting. Utbedringene er ikke gjort, men i samarbeid med Operaen har vi bestilt arbeidet, sier Lundsholt til ABC Nyheter.
 
Mangler rutiner
Mattilsynet påpeker at restauranthuset ikke har gode nok rutiner. Blant annet påpeker tilsynet at det er vanskelig å spore varer med animalsk opprinnelse.
 
Dette er noe av det samme Bagatellenylig  fikk kritikk for, da det ikke var mulig å spore storviltkjøtt.
 
- Dette var en ny forskrift fra Mattilsynet for å kvalitetssikre varene fra grossist. Dette er utbedret og vi har nå et nytt system for sporing, sier Lundsholt

Forsiden akkurat nå

Til toppen