Må se på rutinene

Hotelldirektør Rasmus Sandnes mener hele hotellbransjen må se på rutinene etter at en mann svindlet til seg en romnøkkel på Geilo i helgen.

Direktør Sandnes på Dr. Holms mener de fulgte vanlig praksis som er etablert i bransjen over tid, og at det ikke var en rutinesvikt på hotellet.
 
Fast rutine
- Rutinene er at når en gjest kommer og sier han har mistet en nøkkel, så identifiserer han seg med navn. Når vi spør om hvilket romnummer personen har og det stemmer, leverer vi ut ny nøkkel, sier Sandnes til NRK.
 
Må endres
Rasmus Sandnes mener nå at både Dr. Holms og resten av bransjen må se på rutinene en gang til. Han mener at disse rutinene følges på de fleste hoteller.
 
- Jeg opplever selv at jeg på store byhotell i Oslo og andre steder får utlevert ny nøkkel ved å oppgi navn og romnummer som stemmer, sier han.
 
Sandnes mener rutinene må endres slik at folk må vise identitetskort når de ber om ny nøkkel til rommet.
 
Flere tusen
I løpet av sine 15 år som direktør på Dr. Holms hotell har han ikke opplevd noe lignende det som skjedde i helgen. Da spiste og drakk en person for flere tusen kroner og satte alt på rommet. Som altså ikke var hans.

Forsiden akkurat nå

Til toppen