Månedens leverandør - februar 2002

Importøren med det velklingende navnet "Premium Wines" er nykommer på vinmarkedet i Norge. Med en filosofi om å jobbe tett og nøyaktig - både med kunder og porteføljens produsenter, mener månedens importør at de skal lykkes godt.
01 Februar 2002 - 02:00

1. januar er ofte en merkedag for de fleste; et nytt år står for døren, med nye muligheter og nye utfordringer. I år var dette en stor dag for Scandinavian Bevarge Group og ikke minst for Premium Wines Norway AS. 01.01.02 var nemlig startskuddet for Premium Wines Norway!

Hvem er Premium Wines?
Premium Wines Norway (PWN) er opprettet som en importør under Scandinavian Beverage Group. Hovedformålet med opprettelsen er at E&J Gallo-porteføljen, som nå ligger hos PWN, skal bli ivaretatt på en ny og best mulig måte.

Premium Wines Norway er eid 100% av Scandinavian Beverage Group og har allerede søsterselskap i Sverige som gjør at det nordisk markedet vil stå i fokus gjennom tette samarbeidsformer. Gjennom denne samarbeidsformen skal vi styrke vår nyervervede posisjon.

Etablert i en ny tid, for å tilfredsstille markedets nye behov
Premium Wines Norway har store utfordringer foran seg, i en tid hvor gammel-moralismen har mistet kvelertaket på den nordiske livsgleden. Vår viktigste oppgave å sørge for at nytelsesmidler blir rimeligere og enklere tilgjengelig for alle våre kunder. De er modne for det, og de krever det. Det er en ansvarsfull oppgave som krever et sterkt fokus på kvalitet og profesjonalitet.

Forbrukerene vet selv best hva de vil ha; vår jobb er å gjøre produktene tilgjengelige, beskrive dem godt, og hjelpe kunden å velge. Bruk av nye kanaler for informasjon om nyheter, priser og bestilling, en åpnere og mer aktiv dialog med restaurantmarkedet sammen med et stadig ønske om å forbedre tilbudet, skal være med på å gjøre Premium Wines til et nytt og annerledes selskap.

Er du enig i at vin- & brennevinsbransjen trenger nytenkning og gode idéer for fremtiden, vil du like å samarbeide med Premium Wines!

I vår portefølje i dag finner du blant annet: E.&J. Gallo, Pellegrino, Quinta dos Roques samt Quinta das Maias.

Distribusjon
Premium Wines opererer i et marked hvor leveringsdyktighet og riktige leveringsformer står sentralt for å kunne lykkes. Logistikk har de siste årene vært en av de mest sentrale faktorene for å kunne ha en mulighet til lykkes i ulike markeder. PWN har derfor knyttet seg til det rendyrkede logistikkselskapet Vin- og Sprit Distribusjon (VSD), for å tilfredstille markedes behov på dette området. Dermed kan vi bruke tid på det vi kan og la de profesjonelle ta seg av en av de andre faktorene. Dette kan gi oss et konkurransefortrinn som vil være sentralt for å være en av de beste i markedet på vin. Vi distribuerer i tillegg våre produkter gjennom de største og ledende storhusholdningsgrossistene.

Menneskene i Premium Wines Norway
Premium Wines Norway AS er sammensatt av bred kompetanse fra bransjen innen logistikk, produktutvikling, salg, markedsføring og konsumentvaner. Vi ønsker først og fremst å bygge et utvalg av kvalitetsprodukter som dekker breddemarkedet, men vi skal også utvikle smalere produkter og tilby juveler til den spesielt interesserte.

w Jon Ekheim er daglig leder og har lang erfaring fra restaurant- og vinbransjen.
Direkte: 22 50 18 99

w Marianne Claussen jobber som Key Account Manager og kommer fra hotellfagskole i Sveits.
Direkte: 22 51 18 93

w Ida Jordfald er markedssjef og har jobbet i både reklame- og internettbransjen.
Direkte: 22 50 18 92

Ta gjerne kontakt, dersom du er interessert i å diskutere løsninger i det nordiske markedet.

Du er velkommen til å besøke oss i Hoffsveien 70C, fakse oss på 21 50 18 91, eller besøke våre internettsider www.premiumwines.no

I disse dager arrangerer Premium Wines Norway AS en konkurranse hvor premien er en weekendtur for to til Paris.
Logg deg inn på www.premiumwines.no for å se detaljer.

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Etter at den er stekt dynkes den med tre typer melk, kremfløte og to typer kondensert melk. Vi nøyer oss med en , den usøtede Viking-melka.

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Svinekjøtt stekt i smult i kopperkjele er utgangspunktet for en av Mexicos mest populære retter, carnitas, som også er kåret til verdens sjette beste gatemat. Det vanligste er å spise dem som tacos.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

Blant levende planter og grønn vegetasjon malt på veggene i restauranten Rosetta i Mexico by, serveres retter av Elena Reygadas, utnevnt til The World’s Best Female Chef 2023 av The World’s 50 Best Restaurants. Men det er ikke en vegetarrestaurant.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Nå er aspargesen blitt så tilgjengelig og rimelig, at du fint kan la den spille hovedrollen.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.