Drikke
Matkurs 25. februar - Videregående kurs i saus i Mathallen (kansellert)

Ta din kunnskap om saus til nye høyder sammen med toppkokker i dette videregående sausekurset.
02 Januar 2014 - 14:40

Dette får du oppleve: Deltagende matkurs med Norges beste kokker ved Kulinarisk Akademi
Matservering: Ja - lett servering underveis i kurset.
Dette kurset passer for: Tidligere deltakere på Grunnkurs i saus.
Kursavgiften dekker: Se detaljert oversikt nedenfor
Kursets språk: Norsk

Dato og tid: Tirsdag 25. februar 2014, kl. 17.00 - 20.30

Pris: kroner 1195,- pr. person

Sted: Kulinarisk Akademi - Mathallen (2. etg), Maridalsveien 17 A, 0175 Oslo.

Kollektivt: Buss 34 eller 54 til Møllerveien/ Telthusbakken - 2 min gange derifra.

OBS: Kun 22 plasser.

Avbestillingsfrist: 09.02.14 kl. 23.59.

Påmeldingen er bindende. Dersom du melder deg på kurset, men unnlater å møte opp eller melder deg av etter fristen, refunderes ikke kursavgiften.

Avbestilling skjer ved å sende en e-post til kurs@aperitif.no

Les de komplette vilkårene for kjøp av produkt og tjenester fra Apéritif AS - klikk her.

Spørsmål? Send en mail.

Grunnet få påmeldte er kurset denne dagen kansellert, men kurset den 26. februar holdes som planlagt.

Dette kurset holdes den 26. februar

Ekspert på saus

En perfekt saus er gjerne det som skiller mellom et godt og et utsøkt måltid, og denne ettermiddagen får du tatt din kunnskap om saus til et nytt nivå.

Vi tar for oss 8 ulike sauser i løpet av kurset, fire sauser som passer perfekt til fisk og fire som er tilpasset forskjellige kjøttretter.

Du får selvfølgelig smaksprøver underveis og sausene du har laget tar du med deg hjem på slutten av kvelden.

Sausene lager vi fra bunnen av og som i vårt grunnkurs i saus lager alle deltakerne alle sausene selv.

Vi fokuserer på teknikken bak de ulike sausene, viktige elementer i oppbygningen av sausene, og ikke minst når og hvordan vi bruker dem.

Gjennom dette 3,5-timers kurset får du selv lage de ulike sausene under kyndig veiledning av Norges beste kokker ved Kulinarisk Akademi sin avdelig i Mathallen.

Kurset er en videreføring av vårt grunnkurs i saus som man bør ha tatt for å delta på dette kurset.

Her kan du bestille gavekort på kurs

Kursavgiften dekker følgende:

• Råvarene under kurset
• Deltagende matkurs (ca 3 timer)
• Smaksprøver under kurset
• Kurskompendier
• Lån av forkle under kurset
• Lån av utstyr under kurset
• Foredragsholdere
• Kurslokale

Vi anbefaler alle deltakere å benytte komfortable sko samt arbeidstøy som du ville ha benyttet på ditt hjemmekjøkken under kurset.

Kulinarisk høyborg

Dette spennende matkurset blir ledet av Norges aller beste kokker ved landets ledende senter innen gastronomiens verden, Kulinarisk Akademi (KA).

KA er et nasjonalt kompetansesenter for mat og drikke.

Det har som mål å være et kunnskapssentrum, læremestere, inspirasjonskilde og det opplagte møtestedet for de mange matelskere, hobbykokker og mennesker som ønsker å foredle sin lidenskap for mat og drikke. Derfor har Apéritif valgt å samarbeide med KA.

Akademiets hovedavdeling ligger i Maridalsveien 87 i Oslo.

KA har også en avdeling i Mathallen. Den ligger på Vulkan-området i Maridalsveien 17 A i Oslo.

Alle matkursene finner du her

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Det er utrolig hvor mye smak det er i sjampinjong - spesielt når den får spille hovedrollen som her

Pasta og sopp er en utprøvd og utvilsomt vellykket kombinasjon på kjøkkenet. Med fløte eller creme fraiche i tillegg er du i mål.

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.