Mye smak fra Trøndelag

Deltagerne på den årvisse reiselivsmessen i Lillestrøm fikk en stor smak av Trøndelag.

Det handlet blant annet om kjøtt, fisk, grønnsaker, spekemat og ost. Årsaken til den trønderske "innflytelsen" er at trøndersk reiseliv fikk tilbud om å være såkalt partnerregion.
 
Viktig
- Og det takket i naturligvis ja til. Selv om det ikke er mulig å måle nøyaktig hvor stort utbyttet blir, så er denne messen den viktigste markedsplassen for oss overfor det norske markedet, sier Stig Rimolsrønning, markedssjef i Trøndelag Reiseliv til adressa.no.
 
Han forteller at norske gjester står for rundt 70 prosent av all overnatting på hotell og camping i Midt-Norge.
 
Mange serveringssteder
Hele 22 serveringssteder ga fagfolk og publikum en ekstra smak på hva trøndersk reiseliv har å by på.
 
- Den totale satsingen vår på denne messen beløper seg til ca en halv million kroner. Det er vel anvendte penger, mener Rimolsrønning.
 
Reiselivsbransjen i Midt-Norge omsetter for rundt ti milliarder kroner i året.

Forsiden akkurat nå

Til toppen