Nordisk mesterskap for Sommelierer 2004

Den Norske Vinkelner Forening legger opp til en supporterreise til Nordisk mesterskap for Sommelierer i november 2004. Foreningen håper at så mange som mulig har anledning til å være med på denne reisen.
20 Oktober 2004 - 15:00

Foreningen har fått ordnet billig overnatting på Hotel Nordic Light (www.nordichotels.se), rett ved siden av sentralbanestasjonen i Stockholm.

Pris for to netter med frokost:
Enkeltrom: kr. 790,-
Dobbeltrom: kr. 1190,-
Booking av rom går via Joakim Tibbling FIXME: Link format not implemented: <link>(joakim.tibbling@strag.no)

På fredag blir det evt. en uformell samling på Berns vinbar, der middag eller tapas kan bestilles (venter på ytterligere informasjon fra Sverige).

Lørdag 13. november:
Semifinale for stengte dører.
Finalen starter kl. 14:30.

w Før finalen:
Evt. en felles tur til Systembolaget på NK (www.systembloget.se). Butikken heter: Regeringsgatan 44 (Passagen), for de som vil bestille viner på forhånd.
Evt. kan vi spørre om det er noen på Systembolaget som vil ta imot oss og fortelle om trender eller annet interessant.

w Etter finalen:
På lørdag kveld blir det en felles middag på Nordic Hotell. Pris ca. kr. 650 SEK (venter på info.)

Søndag 14. november:
På søndag blir det evt. utflukt til "Vin och sprit historiska museumet" (åpent mellom kl. 12-16, inngang kr. 40 SEK).

Det er ikke lagt opp til noen samlet tur/retur til Stockholm. Det blir rimeligere og mer fleksibelt dersom hver og en tar hånd om sin egen reise, via eksempelvis www.kelkoo.no.

D.N.V.K er interessert i å få tilbakemelding på interesse eller påmelding for videre booking av middager og lignende.

Påmelding og spørsmål, samt annen informasjon - kontakt:
Joakim Tibbling,
Tlf: 926 15 368,

Ukens drink

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven

Det går mot stadig lysere tider, og med det kommer lysten på tropiske drinker. Her får du en forsmak med en forholdsvis mild martiniversjon av pina colada.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Ukens drink