NorgesGruppen satser på økomat

De første produktene i ny serie til butikkene i mars.

I løpet av mars kommer de første produktene i Go Eco-serien, NorgesGruppens satsing på økologiske produkter, skriver Handelsbladet FK.

- Vi er glade for å kunne styrke vår satsing på økologi ytterligere med disse produktene. Vi tror Go Eco-serien vil bidra til å gjøre økologiske produkter enda mer tilgjengelig for forbrukerne, opplyser Christine Hundsnes, ansvarlig for økologi i NorgesGruppen.

UNIL og NorgesGruppen har jobbet med økoserien i lengre tid, og i det økologiske miljøet er det knyttet stor spenning til produktene. I løpet av mars vil man kunne få tak i 3-korn brød, 10 pakk egg fra Toten Eggpakkeri, rød og gul løk, rapidsalat, gulrøtter og poteter. Produktene vil være tilgjengelig i et stort antall av NorgesGruppens butikker, både innenfor lavpris og supermarkeder.

Fra mai og ut året kommer flere produkter i serien. Produkter som pasta, syltetøy, hermetikk, frø, oljer og enda mer frukt og grønt er under planlegging.

NorgesGruppen opplyser at designet er laget for at det skal være lett å kjenne igjen produktserien.

I Sverige vokser markedet for økomat kraftig, skriver Handelsbladet FK. Veksten for økologiske varer var på 11 prosent i 2010, inkludert omsetning til storkjøkken og hos Systembolaget.

Forsiden akkurat nå

Til toppen