Norsk akevittreklame på Google

Det er ikke vi som står bak, sier Arcus. Men Helsedirektoratet vil granske saken.

Reklame på norsk for Løitens mild gourmet, produsert av Arcus, har den siste tiden figurert i annonser i en tysk nettavis, via Googles ads-tjeneste, skriver Finansavisen.

- Vi har sett på annonsen, og dersom det er benyttet verktøy for å målrette annonsen mot det norske markedet og norske forbrukere, vil den være i strid med reklameforbudet i alkoholloven. Vi vil undersøke nærmere før vi konkluderer, sier avdelingsdirektør Jens J. Guslund i Helsedirektoratet til Finansavisen.

Hos Arcus vedkjenner de seg imidlertid ikke annonseringen
- Løiten Mild Gourmet selges som sagt ikke i Tyskland, og denne annonseringen er ikke satt i regi av Arcus. Når Arcus reklamerer i Tyskland er målsettingen å nå tyske forbrukere, sier informasjonssjef Annette Fosaas i Arcus til Finansavisen.

Dermed er det et ennå uløst julemysterium hvem som står bak annonsen.

Forsiden akkurat nå

Til toppen