Norsk bestikk salgssuksess på nettet

Bergens-bedriften Norsk Stålpress vil i år selge bestikk for rundt 200.000 kroner på internett. Fra sitt hjemmekontor i staten Michigan driver tobarnsmoren Dona Miller nettbutikken Ann Arbor Dinnerware Exchange www.aadinex.com

Miller spesialiserer seg på salg av bestikk og Norsk Stålpress, gjennom sitt amerikanske datterselskap Norstaal USA Inc., er en av hennes beste kunder.
 
- Vi investerte et par tusenlapper for å legge inn tekst og bilder, uten å ha for stor tro på eller forventninger til dette salgsmediet. Nå, ett år etter, ser vi hvilke fantastiske salgsmuligheter internett er og etter fjorårets salgstall å dømme vil denne nettbutikken selges våre bestikk for over 200.000 kroner i 1998, sier markedssjef i Norsk Stålpress AS.

Bedriften har et stort ettermarked i USA for spesielt tre av bestikkene, MAYA, AZTEC og MAGNUM, og det er dette etternarkedet de når gjennom internett. Alle som søker på ordene Norsk Stålress, Norstaal eller bestikknavnene direkte, kommer automatisk til nettsiden. Det hører med til historien at markedssjefen aldri har møtt nettsjefen i USA, de kommuniserer kun gjennom e-mails.

Forsiden akkurat nå

Til toppen