Ny allianse

Beam Global Spirits & Wine og The Edrington Group har inngått en ny salgs- og distribusjonsallianse.

Samarbeidet skal bygge på selskapenes felles styrker og respektive porteføljer med premium merkevarer.
 
Alliansen lanseres 31. mars 2009.
 
Alliansen vil få en ledende posisjon i følgende kategorier: Skotsk whisky med The Famous Grouse, The Macallan og Highland Park, bourbon med Jim Beam og Maker's Mark, kanadisk whisky med Canadian Club, rom med Brugal og tequila med Sauza.
 
24 markeder
Alliansen omfatter 24 betydningsfulle markeder med et samlet salg på mer enn 1,5 milliarder amerikanske dollar. Ett av disse markedene er Norden, der alliansen overtar eierskapet av Maxxium Nordic.
 
Alliansen skal distribuere både merker fra Edrington og Beam Global i Norge, Sverige, Danmark og Finland, mens Edringtons merker også skal distribueres på Island, i Estland, Latvia og Litauen.
 
Eneste distributør
I tillegg til dette, og som en følge av Fortune Brands (Beam Globals eier) nylige oppkjøp av rom-porteføljen til Cruzan Rum, blir Maxxium Nordic (Danmark, Finland, Norge og Sverige) eneste distributør av dette merket fra 1. oktober, 2008.
 
Rémy-Cointreaus produkter vil forbli i Maxxium i Norden etter 1. april 2009, skriver Maxxium i en pressemelding.

Forsiden akkurat nå

Til toppen