Ny priskrig i matbutikkene

Kiwi fører an med priskutt på sunn mat.

Priskrigen i matbutikkene drar seg ytterligere til. Mandag reduserte Kiwi prisene på rundt 200 nøkkelhullsmerkede varer under parolen «Ja, til billigere sunn mat».

Som med frukt og grønnsaker, setter kjeden prisene tilsvarende merverdiavgiften på 14 prosent.
- Jeg håper nøkkelhullkampanjen kan bidra til en ny debatt rundt momsen på sunn mat, uttaler Kiwi-kongen Per-Erik Burud i en pressemelding.

Ifølge E24.no kommer både Rema 1000 og Rimi, Kiwis to av argeste konkurrenter, til å svare på Kiwis kutt. Coop har også varslet tiltak som svar på krigserklæringen.

Kiwis priskutt kommer etter at hele bransjen har lagt bak seg et svært trøblete år. Med en vekst på 3,2 prosent var 2010 et av de dårligste årene for dagligvarer på minst ti år.

Forsiden akkurat nå

Til toppen