Ny vinimportør kapret Bocuse d'Or

B & R Wine blir eksklusiv vinpartner.
13 Februar 2011 - 14:00

B & R Wine AS er siste tilskudd til stammen av vinimportører i Norge, men har knyttet til seg medarbeidere med lang fartstid i bransjen. Selskapet starter også med prestisjekunden Bocuse d'Or i porteføljen. Avtalen gjelder for 2011, 2012 og 2013.

- For oss er det spennende å få være med B & R Wine allerede fra oppstarten" sier Leni Stålvik i Bocuse d'Or Norge i en pressemelding.

- De skal lete frem de beste produsentene - vi leter etter de beste kokkene. Målet er å bidra til positiv utvikling sammen.

Vi gleder oss til å jobbe sammen med de fremste i landet innen kokekunst og ser på dette som en fantastisk mulighet for å kommunisere kvaliteten på vår portefølje og mange spennende mat og vin- kombinasjoner. Vi ser frem til å følge Norges kommende stjerne fra Årets kokk i februar 2011, via Bocuse d'Or Europe 2012 i Belgia og helt til toppen av pallen i Lyon i februar 2013, sier daglig leder og partner Jens Beisland.

Beisland kommer fra Vinordia AS, hvor han var daglig leder fra 2007. Tidligere har han jobbet som produktsjef i Moestue Grape Selections AS og var med på å starte opp Eureka Wine. Han har også lang erfaring som vinkelner fra Restauranter som Bagatelle og Le Canard samt at han har deltatt i både VM, Nordisk og NM for vinkelnere på 90-tallet.

Med på laget har han Christian Ress og Anette Rambøl. Ress er initiativtaker og partner i B & R Wine, og ble i 2010 driver av familieeiendommen Weingut Balthasar Ress. Eiendommen er en av de opprinnelige VDP-medlemmene og satser på blant annet på spontanfermentering og minimal filtrering.

Rambøl er ansatt som markedssjef, og har blant annet erfaring fra Restaurant Bagatelle, Statholdergaarden, WineTailor, Red & White og LVMH.

I tillegg til nye viner fra Weingut Balthasar Ress vil B & R Wine AS lansere nye produkter og leverandører fra Tyskland, Frankrike og Italia. Selskapet vil satse på en grønn profil, og vil søke til partnere og kunder som har dette i fokus, heter det i pressemeldingen.

Det er lett å forstå hvorfor denne kremkaken er så populær i Mexico

Etter at den er stekt dynkes den med tre typer melk, kremfløte og to typer kondensert melk. Vi nøyer oss med en , den usøtede Viking-melka.

Kopperkjele må til for å lage ekte carnitas

Svinekjøtt stekt i smult i kopperkjele er utgangspunktet for en av Mexicos mest populære retter, carnitas, som også er kåret til verdens sjette beste gatemat. Det vanligste er å spise dem som tacos.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

På Rosetta i Mexico by lager Elena Reygadas taco med en grønn tvist

Blant levende planter og grønn vegetasjon malt på veggene i restauranten Rosetta i Mexico by, serveres retter av Elena Reygadas, utnevnt til The World’s Best Female Chef 2023 av The World’s 50 Best Restaurants. Men det er ikke en vegetarrestaurant.

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

Med disse grillspydene får du en helt annen smaksopplevelse

San Jeok er en veldig tradisjonsrik koreansk rett som passer utmerket også i et grillmåltid her til lands.

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Stekt asparges med nøtter kan serveres alene eller som tilbehør

Nå er aspargesen blitt så tilgjengelig og rimelig, at du fint kan la den spille hovedrollen.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter

Gi helgen en pangstart – med 4 deilige viner og 4 småretter i perfekt harmoni, guidet av en førsteklasses lærer gjennom hele kvelden.

Kupp i basis: kjøp den nå og legg den i vinkjelleren

Denne vinen har allerede dokumentert sitt store lagringspotensial.