Nytt BAR-blad

Apéritif AS står bak årets mest spennende lansering innenfor fagpresse med bladet BAR Apéritif. - Etter syv år på markedet er Apéritif markedsleder på området mat og drikke for hotell- og restaurantbransjen og har i år sitt beste år noen sinne. Nå spisser vi et nytt produkt rettet mot barer og puber, sier ansvarlig redaktør Jan H. Amundsen som også er ansvarlig for Norges største nettsted for mat- og vinglade nordmenn, www.aperitif.no.

BAR Apéritif skiller seg klart fra Apéritif og andre blader som tar opp temaet her i landet. Men selvfølgelig vil BAR Apéritif holde samme høye redaksjonelle kvaliteten som Apéritif er blitt så kjent og akseptert for. Designet gjøres av et av Norges beste designbyårer, Subtopia. Det første nummeret blir presentert under messen Winexpo og sendt ut senere i oktober delvis i samdistribusjon med Apéritif. Og selvfølgelig også til barer og puber som ikke mottar Apéritif i dag. BAR vil komme ut fire ganger i året.

- BAR Apéritif skal gi medarbeidere i barer og puber etterlengtet faglig påfyll og inspirasjon til å gjøre en enda bedre jobb og  dermed få enda mer fornøyde gjester. Målet er også å nå de unge bartenderne - kanskje uten formell utdannelse, men med et glødende engasjement. Og ikke minst nysgjerrig på hva som rører seg i det store utland. De vil finne reportasjer og intervjuer med fremtredende folk i bransjen i inn- og utland, nye trender, om interiør, om barmat, om øl, om kaffe og også vin. Like selvfølgelig kan du lese om drinker og ingrediensene som inngår, sier Jan H. Amundsen.

- Dette blir bladet som gjestene gjerne vil like å lese, men på grunn av at det vil være annonser for alkoholholdige produkter ikke kan få tilsendt eller abonnere på. Dette blir et blad mange vil ha liggende på bordet hjemme for å vise venner og bekjente at de følger med. Bare ansatte på steder som har skjenkebevilling kan abonnere.

Apéritif AS går også nye veier ved å la Edit Communication AS ta ansvaret for den redaksjonelle produksjonen. Et selskap som Amundsen startet for drøye tre år siden og som arbeider med kundemagasiner og bokproduksjoner og er spesialisert på redaksjonelt innhold både på papir og internett. På kundelisten står blant annet Posten, Gjensidige NOR og it-selskapet Integris.

- Edit har lykkes meget godt så langt med sin måte å organisere arbeidet på der innkjøp av journalistikk, foto og design styres av en desk som setter det hele sammen. Dermed oppnår kunden at bladene deres får den redaksjonelle variasjonen de også finner i tradisjonelle blader.

Bestill abonnement på BAR Apéritif for kun kroner 298 for fem nummer.

Ønsker du mer informasjon ta kontakt med:

Ansvarlig redaktør
Jan H. Amundsen
Tlf 22 99 47 82
Mobil 90 15 76 87

Forsiden akkurat nå

Til toppen