Ovnsbakt kylling med makaroni

I ferien er det deilig å kunne ty til noe enkelt når man skal lage middag. Prøv bare denne oppskriften.
01 April 2010 - 02:00

Kylling har tatt nordmenn med storm, og vi spiser mengder kylling hvert år. Men det er som oftest kyllingbrystet vi tyr til. La ikke de andre delene av kyllingen gå i glemmeboken.

Nederst på siden finner du en lenke hvor du gratis kan registrere deg for daglig mottak av Dagens rett på e-post.

Ovnsbakt kylling med makaroni

Fremgangsmåte

1. Kok makaronien "al dente" i en stor kjele fosskokende saltet vann.
  2. Hell over i sil og tilsett 2 ss smør under omrøring.
  3. Mens pastaen koker skjæres kyllingkjøttet i små terninger.
  4. Varm litt av smøret i en gryte og brun kjøttet i to omganger ved sterk varme. Sett kjøttet til side.
  5. Finhakk løken, kutt gulroten og baconet i små biter og skjær squashen i terninger.
  6. Stek det hele i resten av smøret ved middels varme under omrøring i ca. 5 minutter.
  7. Tilsett hermetisk tomat, sukker og finhakket basilikum. Kok opp og la det småkoke i noen minutter.
  8. Bland pasta, kylling, tomatsausen og crème fraîche. Smak til med salt og pepper. Fordel i en ildfast form og dryss over revet ost.
  9. Stek i 15 minutter ved 190 grader eller til retten har en gyllen farge.

Se alle de gode makaroni- og ost-oppskriftene

Her finner du veldig mange andre spennende oppskrifter med kylling

Her får du svært så praktiske kokketips

Her kan du søke i over 20 000 oppskrifter

Lag din egen personlige kokebok enten ved å legge denne oppskriften direkte inn fra aperitif.nos oppskrifter eller komponere dine egne.

Bli abonnent på Apéritifs Mat & vinklubb og oppnå store fordeler samtidig

Få dagens rett som nyhetsbrev

Sendt inn av Matprat.no

Vurder oppskriften

Drikke som passer til denne oppskriften

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Intet er vel bedre enn hjemmelaget pizza - også den helt uten kjøtt. Rykende fersk fra stekeovnen, har de pizzasteinplate, blir bunnen enda sprøere.

Berlins mest politiske Michelin-restaurant med hyper-kortreist profil og mobilforbud

Nobelhart & Schmutzig har som mål å dokumentere den nordøstre delen av Tysklands. Med en svært variert vinliste, en god dose teater og en sjenerøs mengde klubbatmosfære, tilbys i tillegg en unik pakke på Berlins store restaurantscene.

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet
Ukens drink

Feir våren med en gyllengrønn drink - og ta samtidig en vårsjau i barskapet

For har du en flaske av den irrgrønne syrlige eplelikøren, gjør den en hederlig jobb sammen med amerikansk whiskey og litt lime.

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

En klassisk rett med flyndrefilet i ruller smaker alltid godt

Det er kanskje sjelden du plukker med deg flyndre fra fiskedisken. Det er det altså all grunn til å gjøre noe med.

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte
Biffgryte med grønnsaker

I dag kommer søndagsmiddagen fra en gryte

En lettlaget kjøttgryte som denne er perfekt søndagsmiddag når du har mest lyst til å tilbringe dagen utendørs.

Lær alt om champagne av en proff
Vinsmaking i Oslo 06. mai

Lær alt om champagne av en proff

Lær mer om verdens beste musserende viner og smak 9 elegante champagner med vår egen vinekspert Marte Øyen Nordahl