Peppes med omsetningsøkning

Peppes Pizza solgte mer enn noensinne i fjor. Nå blir neste steg å få det frem på bunnlinjen.

For økt omsetning er vel og bra. Men det er hva som havner i eiernes lomme til slutt som er det store poenget.
 
I fjor fikk Peppes en omsetning på mat og drikkevarer på 896 millioner kroner.
 
- Det er 100 millioner kroner mer enn året før, sier Joannis Vendrig i Peppes til Budstikka.
 
Mindre overskudd
Men overskuddet før skatt var på 42,1 million kroner. Året før var overskuddet på 43,3 millioner kroner.
 
Omsetningen økte med 100 millioner kroner - men resultatet ble dårligere. Da trengs det en forklaring.
 
Todelt
- Bakgrunnen er todelt. For det første etablerte vi oss i 2006 i dagligvaremarkedet ved at vi lanserte Peppe's i Rema 1000-butikkene. Det har kostet. Samtidig har vi etablert flere restauranter i Kina. Med tanke på disse investeringskostnadene er vi veldig fornøyde med både omsetning og resultater, sier Vendrig.
Satser i Kina
Satsingen i dagligvaremarkedet skal utvides til høsten. Samtidig er det ikke lett å få alt til å gå på skinner i Kina.
 
- Det er vanskelig å finne egnede lokaler og det er heller ikke helt enkelt å få kinesere til å spise pizza. Men vi har stor tro på markedet der, sier Vendrig.
 
Selskapet skal også etablere en ny restaurant i den nye delen av Sandvika storsenter. Det vil også gi økt omsetning.

Forsiden akkurat nå

Til toppen