Prøver igjen

Eierne av den sunne fastfoodkjeden Zenzi gir seg ikke og prøver igjen.

Det sier Erling Opdal, bostyrer i konkursboet i Zenzi og advokat i Ræder Advokatfirma, til tv2nyhetene.no.
 
Mindre skala
- De gjør om igjen det som de egentlig burde gjort første gang, altså satse i mindre skala, og sett at alt fungerte hundre prosent før de satte i gang med en voldsom vekst, sier Opdal.
 
Zenzi la opp til at det skulle være 25 butikker i løpet av 2009.
 
Dette må sies å være en relativt stor vekst for et selskap.
 
Kostbart
- Dette er fastfood med sunn mat som hovedsakelig er basert på økologiske produkter, og i tillegg uten tilsetningsstoffer. Det har gjort at dette har vært en forholdsvis kostbar produksjonsprosess, med produkter som er dyrere i salg, sier Erling Opdal.
 
Det gikk ikke bra, i likhet med svært mange andre bedrifter innen handel og service.
 
Men eierne har altså så stor tro på konseptet at de prøver igjen.

Forsiden akkurat nå

Det brygger opp til ny ølkrig

Importen av øl i butikkstyrke er nå så stor at hvert femte glass øl er brygget utenfor landets grenser. Mens noen frykter en reprise på ølkrigen fra begynnelsen av 2000-tallet, forklarer importør Carlsberg-Ringnes det hele med midlertidige kapasitetsutfordringer. Les hele saken

Til toppen