Prøver igjen

Eierne av den sunne fastfoodkjeden Zenzi gir seg ikke og prøver igjen.

Det sier Erling Opdal, bostyrer i konkursboet i Zenzi og advokat i Ræder Advokatfirma, til tv2nyhetene.no.
 
Mindre skala
- De gjør om igjen det som de egentlig burde gjort første gang, altså satse i mindre skala, og sett at alt fungerte hundre prosent før de satte i gang med en voldsom vekst, sier Opdal.
 
Zenzi la opp til at det skulle være 25 butikker i løpet av 2009.
 
Dette må sies å være en relativt stor vekst for et selskap.
 
Kostbart
- Dette er fastfood med sunn mat som hovedsakelig er basert på økologiske produkter, og i tillegg uten tilsetningsstoffer. Det har gjort at dette har vært en forholdsvis kostbar produksjonsprosess, med produkter som er dyrere i salg, sier Erling Opdal.
 
Det gikk ikke bra, i likhet med svært mange andre bedrifter innen handel og service.
 
Men eierne har altså så stor tro på konseptet at de prøver igjen.

Forsiden akkurat nå

Til toppen