Ruster seg mot finanskrisen

Bredere tilbud og nye konsepter skal sørge for at utesteder i Oslo overlever finanskrisen.

Flere utesteder i Oslo endrer profil og pusser opp for å ruste seg mot trange tider.
- Som alle andre utesteder senker man skuldrene i finanskrisetidene. Vi har satt som mål at vi skal bli mer joviale, inkluderende, hyggelige og serviceinnstilte, sier Magnus S. Rønningen, club manager på nattklubben Cosmo.
 
Fett lydanlegg
Utestedet har investert i et formidabelt lydanlegg i tillegg til å gjøre fargeendringer i hovedetasjen for å fremstå mørkere og modigere i uttrykket.
 
- På Cosmo har fokuset skiftet fra at folk kom hit for å bli sett til at de nå kommer for å ha det moro, sier Rønningen.
 
Dansegulvvakt
På landets eneste hiphop-klubb, Rå på Karl Johan, har de også tatt konsekvensene av nedgangstider i utelivet.
 
- Vi har forberedt oss på 2009 ved å male litt og skifte ut noen konsepter, sier club manager André Eriksen til Aftenposten.
 
Pusset opp
I tillegg har de pusset opp bakgården og fått inn en egen vakt på dansegulvet som skal passe på at jentene blir behandlet skikkelig.
 
For et par uker siden nyåpnet Gloria Flames med ny profil, der de ønsket å bli et mildere og lunere utested, i håp om å favne bredere.
 
- Vi prøver å favne om flere folk, men holde på undergrunnsfolkene, sa daglig leder Øystein Benjaminsen før åpningen.
 
Ny etasje
Fredag gjenåpner Justisen, og i slutten av mars skal Internasjonalen utvide med en ny etasje.
 
Ansvarlig for annenetasjen er Runar Eggesvik, som lover spennende klubbetasje på toppen av trappen.

Forsiden akkurat nå

Til toppen