Satser på effektivitet

Comfort hotell Trondheim har kun 13 ansatte og satser på en effektiv driftsform.

Det nyåpnede Comfort hotell Trondheim markedsfører seg som et effektivt, urbant og moderne hotell med nytenkende løsninger, og friske, frekke og funksjonelle rom.
 
Til å administrere 195 rom og tre konferanserom, har Petter Stordalen og hans Choice ansatt kun 13 personer.
 
- Vi er et pilotprosjekt i Choice-kjeden i Skandinavia, sier Cathrine Stadsvik, direktør for Comfort hotell Trondheim.
 
Outsourcing
Grunnen til det lave antallet ansatte er outsourcing av tjenester som renhold, kafédrift med frokostservering, vaktmestertjeneste og nattevakt.
 
- At vi har satt bort driften på denne måten, gjør at vi i realiteten er fire firmaer som driver hotellet sammen. Slik får vi de beste folkene på rett sted, og personer som er eksperter på hvert sitt område, sier Stadsvik til adressa.no.
 
Hun har få innvendinger mot outsourcingen ved hotellet.
 
- Jeg tror modellen egner seg bra for denne typen hotell. Hadde vi hatt flere barer og restauranter her ville denne løsningen neppe fungert, mener hun.
 
Betaler for bruk
Comfort hotell benytter ISS til renhold.
 
- Fordelen med å sette ut renhold er at vi betaler kun for det vi bruker. Hvis vi har brukt 100 rom, betaler vi for renhold av 100 rom og ikke 195. Et hotell er ikke like lønnsomt 365 dager i året. Outsourcing er en billigere og smartere løsning for oss, sier hun.
 
Et annet effektiviseringstiltak som er på gang, er innsjekkingsautomater i lobbyen. På den måten kan gjestene sjekke inn på samme måte som på flyplassene.

Forsiden akkurat nå

Til toppen