Selvsagt kan du få en is!

Iskrem behøver ikke å være usunt. Dagens utgave er både sunn, ultrarask og kjempegod.

Bær er stappfulle av både vitaminer og antioksidanter og ernæringsekspertene råder oss til å spise mye mer av dem. Det burde ikke være så vanskelig å få til, her er litt hjelp på veien.

Ta vare på sommerens bær

Hvilke bær du velger å ha i iskremen er helt opp til deg, her er det fritt valg på øverste hylle. Det viktigste er at de er skikkelig dypfryste.

Hver torsdag serverer vi deg ukens kake , Apéritifs rykende ferske spalte.

Rask is med kesam og bær

Antall porsjoner

6

Ingredienser

3 dl kesam vanilje, eller skyr med smak
300 g dypfryst bærblanding
1 dl melis

Fremgangsmåte

Kjør alt i en foodprocessor og form til kuler.

Serveres med revet sjokolade, frisk frukt eller bær.

Vaniljekesam kan erstattes med lik mengde skyr, for eksempel den med smak av jordbær & granteple.

Husk: For at isen skal bli fast nok er det viktig at bærene er dypfryste.

Sendt inn av

Foto: Astrid Hals

Vurder oppskriften

/5 etter anmeldelser
Din vurdering:

Legg i min kokebok

Gå til min kokebok »

Forsiden akkurat nå

Annonse

Skalldyrsreisen

Elsker du hummer? Får du vann i munnen av tanken på ferske blåskjell? Eller ønsker du kanskje å bli en kløpper på å knekke sjøkreps? Bli med på en skalldyrsreise ganen din sent vil glemme! Les hele saken

Til toppen