Sender søknad

Kjell Inge Røkke og Arthur Buchardt har bestemt seg for å sende inn søknad om å bygge storhotellet sitt i Oppdal.
30 April 2009 - 12:00

Investorene har ligget på vent på grunn av finanskrisen. Men nå blir det trolig fart i sakene.

Målet er å starte byggingen 15. juli og ha hotellet klart til vintersesongen 2010/2011.

Nabovarsel
Prosjektleder Bjørn Ove Ansnes sier imidlertid at hotellinvestorene ikke har tatt noen investeringsbeslutning. Men byggesøknaden sendes nå til Oppdal kommune samtidig som naboene til hotelltomta får varsel.

Hotellplanene ble først kjent i påsken 2006. Siden da har Arthur Buchardt fått Kjell Inge Røkke og Bjørn Ove Ansnes med på laget for å bygge hotellet på drøyt 200 rom og 10 000 kvadratmeter.

- Det er viktig å komme i gang i sommer for å holde tidsplanen. Målet er fortsatt å åpne dørene til hotellet i november 2010, sier Ansnes til Adresseavisen.

Neste uke
Det er entreprenørselskapet HENT (Heimdal Entreprenør) som skal bygge storhotellet, og under et møte mellom HENT, Arthur Buchardt, Ansnes og arkitektfirmaet Kristiansen & Bernhardt tirsdag ble det bestemt å sende inn byggesøknaden neste uke.

- Men fortsatt er det ikke signert noen avtale med bank, entreprenør eller driver av hotellet. Endelig beslutning tas i slutten av mai, sier Ansnes.

Tre år
Tre år med hotellplaner har gjort at mange har mistet troen på hotellet. Ordfører Ola Røtvei sier at han har hatt tro på prosjektet hele tiden, og at hotellbyggingen vil gi store ringvirkninger og dra med seg flere investeringer i Oppdal.

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

By på en hjemmelaget pizza med bare grønnsaker

Bare utseendet til disse rosévinene frister til utforskning

Smak unike viner sammen med vinmakeren
Vinsmaking i Oslo 5. juni

Smak unike viner sammen med vinmakeren

Den 5. juni kan du smake viner til småretter med sjømat og få et eksklusivt møte med den karismatiske vinmakeren, Leopardo Felici.