Skal skape noe spesielt

Mikael Forselius satser på å skape noe spesielt ved Røros Hotell.

- Vi skal bli den store hotellopplevelsen på fjellet i Skandinavia, sier Forselius.
 
Han er fortsatt hotelldirektør ved Quality Hotell & Resort Røros, men fra 1. januar ved Røros Hotell.
 
Ikke kjede
Da skal han ha sørget for at ikke bare navnet er skiftet ut, men alt som har hatt med hotellets kjedetilknytning å gjøre. I stedet skal det fremstå med en helt ny og unik profil som gjennomsyrer hele hotellet.
 
Ved hjelp av blant andre Form til fjells bygger hotellet opp sin helt spesielle identitet som skal gå igjen og gjenkjennes i alt som har med hotellet å gjøre,
 
- Vi skal prøve å gjenskape Rørospreget i hotellet, sier Forselius til Fjell-Lom.
 
Røros overalt
Preget skal gå igjen i logo, interiør, presentasjonsmateriell, i form og farger.
 
 I tillegg har det pågått en stadig oppussing og oppgradering av hele hotellet, ikke minst kjøkkenet. Etterhvert blir det også nytt inngangsparti. Og i tillegg til hotellet, står nå Vertshuset for tur til omfattende oppussingsarbeider.
 
Reiselivsmotor
- Vi skal igjen bli en motor i reiselivet, ikke bare på Røros, men også i Norge, sier Forselius. Vi må være med på å videreutvikle produktet Røros, formidle det positive og spennende i produktet vi har å by på.
 
På hotellsiden er den største utfordringa å øke belegget. Det vil for hele året i år ligge på rundt 55-57 prosent. Selv om det er en pen øknig fra i fjor, er det alt for dårlig, mener Forelius.
 
Med et mer målrettet markedsføringsarbeid, ser han at høsten og resten av året tegner bra, men målsettingen er å komme opp på rundt 70 prosent.

Forsiden akkurat nå

Til toppen