Skjenketider struper ølsalg

Nye skjenketider for utelivet i Sarpsborg og Fredrikstad betyr tapt salg for Hansa Borg.

Det bekymrer bryggeriet.
 
For konsernet Hansa Borg var det en flott fremgang i 2008. Bryggeriet økte ølvolumet med 4,8 prosent. Det er tre millioner liter mer enn i 2007.
 
Veksten i det totale markedet var 1,1 prosent.
 
Nedgang
- Flere kjøper øl i butikken, og utelivet har en nedgang, sier direktør Lars A. Midtgaard.
 
Øl på boks utgjør 70 prosent av salget, og andelen øker.
 
Tydelig tendens
- Den mest tydelige tendensen vi ser i markedet er en vridning av salget mot dagligvare. Vi taper i utelivet på grunn av innskrenkede skjenketider, finanskrise og usikre tider, sier kommunikasjonsansvarlig Anette Karlsen til Fb.no.

Forsiden akkurat nå

Til toppen