Solid økning for LVMH

Solid salg av champagne får regnskapssjefen i LVMH Hennessy Louis Vuitton til å sprudle.

Selskapet, som blant annet eier champagnemerkene Moët et Chandon og Dom Perignon, har fått merke at markedet fortsatt har velfylte lommebøker. Inntektene fra vin- og spritdelen av selskapet økte med 11 prosent i fjor, skriver just-drinks.com.

Store penger
Bruttoinntekt for divisjonen, som også har Hennessy cognac og Glenmorangie whisky, endte på 962 nillioner euro.

LVMH økte salget av sine cuvéer og roséer, mens Dom Perignon var det ledende merket i luksussegmentet for champagne.

Økt salg av blant annet Hennessy Cognac bidro til økt inntjening, mens Glenmorangie styrket posisjonen sin i USA og Europa, i følge LVMH.

Fremragende
LVMHs styreformann og administrerende direktør Bernard Arnault slo fast at selskapets resultater for 2006 var fremragende.
 
- Fjoråret bekreftet det store potensialet for de raskt voksende toppmerkene våre. LVMH har vist rekordinntekter i 2006 og har nok en gang økt inntjeningen, sier Arnault.

Arnault bekreftet at LVMH skal se på mulighetene for å kjøpe Absolut vodka - hvis det noen sinne skulle bli aktuelt med et salg. Han er imidlertid redd for at prisen vil være langt høyere enn hva det franske selskapet er villig til å betale.

Forsiden akkurat nå

Til toppen