Store planer for Hotell Klubben

Hotell Klubben i Tønsberg blir konferansehotell og bygges om for 63 millioner kroner.
19 Juni 2008 - 10:00

To nye etasjer, med skybar, utekafé og suiter, tilgjengelig med utvendig glassheis, samt helt ny fasade mot Byfjorden. Det er planene for  «nye» Hotell Klubben i Tønsberg.

- Den store forskjellen er at vi bygger om til konferansehotell. Vi vil bygge om baren og frokostsalen til konferanserom og flytte baren opp på toppen, så vi får en skybar, sier investor og hovedaksjonær Asbjørn F. Abrahamsen i AC Nor AS, som eier Hotell Klubben.

Noe annnet
- Vi skal få Klubben til å bli noe annet enn det har vært før. Hotellet skal blant annet ha full aktivitet også om vinteren, sier Abrahamsen.

Han har fått signaler fra næringslivet i hovedstaden om at det er hyggelig å dra på konferanse i Tønsberg, og han har tro på at det er noe Klubben kan bygge sin fremtid på.

Glassheis
Samtidig som han vil bruke store ressurser på å gjøre Klubben mer skreddersydd til konferanser, vil han at hotellet, spesielt bar og restauranter, skal bli mer attraktivt for byens egne innbyggere.

Derfor blir det en utvendig, hurtig glassheis som kan ta folk direkte opp til skybaren i den øverste av de to nye planlagte etasjene. Skybaren får også en utedel. Skybaren og kafeen får fantastisk utsikt over Tønsberg by.

Suiter
I resten av de to nye etasjene er det planlagt suiter. Det er også laget et alternativt prospekt uten skybar og med suiter over hele toppetasjen. Hvilket alternativ som velges kommer an på det nye driftsselskapet, som skal overta etter Rica-kjeden ved årsskiftet.

Utvider
Restaurant Pascal skal dessuten utvides, og det skal i tillegg bygges en uterestaurant på toppen. I tillegg skal Baglerkroa gjenåpnes, men denne gang som restaurant.

- Det første som skjer av ombygging blir innvendig, av ny konferansedel. Det går vi i gang med etter kommende årsskifte, fortsetter han. Resten kommer etter hvert, sier Abrahamsen til Tønsberg Blad.

Totalt er prosjektet kostnadsberegnet til ca. 63 millioner kroner.

By på en vårlig rett fra grillen: laks med asparges og sennepsmousseline

Lakseskiver klare til å legge på grillen er en populær ingrediens i fiskedisken. Med asparges og en fyldig og syrlig saus, blir det innetier.

Å lage søndagsmiddagen i en terracottagryte er rett og slett genialt

Bruker du skiver av lammelår, får du en usedvanlig smakfull gryterett som ikke krever mer enn noen strakser av forberedelser.

Ukens drink

Er pina colada det beste du vet, vil du garantert like denne martini-utgaven

Det går mot stadig lysere tider, og med det kommer lysten på tropiske drinker. Her får du en forsmak med en forholdsvis mild martiniversjon av pina colada.

Utforsk 4 stiler chardonnay kombinert med småretter
Vinsmaking i Oslo 24. mai