Sult på skinner

Norges museumstog og Sult restauranter har inngått et treårig samarbeid, der Sult restauranter skal stå for all servering av mat og drikke om bord på de tradisjonsrike togene.

- Vi skal sammen videreutvikle opplevelsen ombord på togene, mat og drikke-tilbudet, og ikke minst alle mulighetene for aktiviteter som finnes i og rundt togene, sier markedssjef Bernt Bucher Johannessen i Sult Restauranter.
 
Orientekspressen
Tanken er å løfte produktet og lage et slags norsk svar på Orientekspressen.
 
- Dette er gamle og unike tog, alt fra gamle damplokomotiver til det første dieseldrevne toget i Norge. En del av spisevognene er kledd med teak. Slikt finnes ikke lenger. Det finnes spisevogner fra 20-tallet, og til og med en salongvogn som kong Haakon reiste med, sier Bucher Johannessen.
 
Men kan det være penger å tjene på å servere mat i slike omgivelser? Jo, det skal være mulig.
 
Økonomien kommer
- Økonomien i dette kommer etter hvert. Det er nok å ta tak i, neste år har for eksempel Bergensbanen 100 års-jubileum. Da ser vi for oss en norsk utgave av Orientekspressen. Så ser vi for oss en drøm om at turister kommer til Gardermoen med fly, tar de gamle togene og kanskje har en overnatting på Dr.Holms på Geilo, eller Fleischers på Voss, sier Bucher Johannessen.
 
Og understreker at dette er et samarbeid til beste for begge parter.
 
Uvante opplevelser
Sult og Norges museumstog skal sammen tilby spennende og uvante reiseopplevelser med mat og drikke av høy kvalitet for både bedrifter og privatpersoner som ønsker en reiseopplevelse ingen andre kan tilby.
 
- I eierne bak Sult har vi funnet folk som har sansen for de "glade 1920 og 30-årene", det raffinerte, swingmusikk og promenadeorkester - ja, sannsynligvis kan det ikke bli bedre for våre gjester og for alle oss som jobber med dette, sier Norges museumstog.

Forsiden akkurat nå

Det brygger opp til ny ølkrig

Importen av øl i butikkstyrke er nå så stor at hvert femte glass øl er brygget utenfor landets grenser. Mens noen frykter en reprise på ølkrigen fra begynnelsen av 2000-tallet, forklarer importør Carlsberg-Ringnes det hele med midlertidige kapasitetsutfordringer. Les hele saken

Til toppen